ketel slaat niet aan

Opties

Dag,


Ik heb sinds gisteren een Tado bedrade thermostaat hangen in de woonkamer. Ik loop wel tegen een aantal problemen aan.

  • de omgevingstempratuur die de Tado aangeeft klopt niet met de werkelijke omgevingstempratuur. Hier zit een verschil in van ruim 2 graden ( het is dus 2 graden kouder dan de Tado aangeeft) Dit heb ik nu bijgesteld via de app ( tempratuurcompensatie) maar is het normaal dat er zoveel verschil in zit?
  • Ik heb beneden vloerverwarming en boven in de badkamer ook. De vloerverwarming boven wordt nog geregeld door de oude draadloze thermostaat van Honeywell. De vloerverwarming boven werkt dus gewoon. Als ik de tempratuur beneden wil regelen via de app of via het Tado paneel dan geeft hij wel aan dat hij de tempratuur gaat verhogen maar de ketel slaat niet aan. Ik heb de instellingen van de Tado al ingesteld op opentherm. Heb ik wellicht de bedrading verkeerd geplaatst? Hij geeft wel aan dat hij verbonden is in de app.

Reacties

  • mijn ketel is een intergas hr eco 36

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk niet dat het mogelijk is (of in ieder geval wordt het niet door Tado ondersteund) om een dergelijke mix van thermostaten te gebruiken. De filosofie van het Tado systeem is dat er 1 plek is (de bedrade thermostaat of de draadloze ontvanger) die met de ketel verbonden is, en alle andere componenten (kranen en extra temperatuurvoelers) geven hun instructies draadloos via de bridge en die ene aansluiting door aan de ketel.

    Je zult denk ik je draadloze thermostaat van Honeywell moeten ontkoppelen van de ketel zodat deze gaat reageren op de opentherm aansluiting. En je moet uiteraard ook de Tado goed configureren op Opentherm, als ie in de war is doorloop dat de wizard tado.com/start en zeg dat je een Honeywell T87M had en deze nu vervangt door een Tado. Al dat gedoe met bedrading losmaken kun je skippen, alleen checken dat je het goed aangesloten hebt zoals die wizard aangeeft en de hele wizard afmaken zodat het Tado systeem geconfigureerd wordt zoals het moet.