Warm water

Opties

Ik heb een Vaillant gascondensatieketel zonder boiler. Het warm water wordt dus gewoon 'instant' opgewarmd als ik wam water wil nemen, of vergis ik me ?

Heeft het dan nut om in de Tado app te beperken wanneer het water warm mag zijn ? Of gaat de ketel dan toch op bepaalde momenten van de dag verwarmen om op elk moment instant warm water te kunnen aanleveren ?


Mvg


Hans

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het hangt van de ketel af hoe deze reageert op de warmwater bediening van Tado. Ik heb zo'n ketel maar dan van intergas en die doet helemaal niks met de Tado aan/uit sturing. Echter: hij luistert WEL naar de ingestelde temperatuur.

    Je kunt in de Tado de warmwater bediening weghalen, maar dan loop je tegen een bug aan: Tado zet dan de warmwater temperatuur altijd op 55 graden en dat kun je niet meer aanpassen op de ketel. Dus als je zelf de temperatuur in de hand wilt houden laat de warmwater bediening dan staan in de Tado en zet er gewoon een schema in waarin het van 00:00 tot 23:50 AAN staat. Dan kun je in dat schema de temperatuur goed zetten.

  • VHMich
    VHMich
    november 2022 aangepast
    Opties
    Wat is een geschikte temperatuur? En wijzig je dit bv als je in de dag gaat werken of laten jullie deze op hetzelfde staan?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb hem op 50 gezet omdat ik dat een prettige temperatuur vind waarbij ik nog niet afschuwelijk mijn handen brand als ik die onder de alleen-warm kraan houd.

    Anderen raken bij die temperatuur in paniek en roepen "legionella!". Ik geloof daar niet zo in.