zelf de ketel temperatuur instellen warmte

Opties
Hallo Tado gebruikers, ik probeer Tado Ik ben al een tijdje bezig Tado over te halen om de ketel temperatuur instelling aan de klant over te laten, anders moet ik hen steeds vragen dat voor mij te doen.
Ze gaven nadat ik al eens een bijdehand antwoord had gekregen dat de medewerker in kwestie daar geen zin in l had omdat ie dan iedere maand een andere instelling moest uitvoeren, wat natuurlijk onzin is, van zomer naar winter en andersom niet meer, maar nu had ik iemand anders van de helpdesk die mij aanraadde dit in de community te slingeren ze dat meerdere klanten hiervoor zouden stemmen en zij het dan zouden kunnen veranderen. Of ik inhet juiste onderwerp zit weet ik eigenlijk niet, ga er eigenlijk vanuit dat Tado alle discussies niet gaat lezen en nav iets gast veranderen.

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Er is al wel een poll over, maar de vraag is of daar wat mee gedaan wordt inderdaad.

    Ik zou het meer algemeen willen maken: geef de klanten inzicht en toegang tot de parameters die nu alleen de servicedesk kan veranderen. Dwz geef iedereen een pagina in de webapp (en eventueel in de telefoon app) waar alle instelbare parameters en hun waarde op staan, en een knop om ze te kunnen veranderen nadat je akkoord bent gegaan met eigen verantwoordelijkheid voor die veranderingen.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Als je dat zo wilt doen moet je een poll starten. Je hebt nu een vraag gesteld waar niet op gestemd kan worden.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @rob2 Daar ben ik het mee eens
  • Ik kan gewoon zelf de temperatuur op mijn CV-KETEL instellen. Heb beide nu op 60 graden gezet (CV en tapwater).
  • Corstian
    Opties

    Ik heb een Remeha Avanta met een Remeha Gateway en een buitensensor.

    Op de iSense kon ik zou een stooklijn instellen (bij -10 buiten, keteltemperatuur van 50 graden, bij +18 buiten een keteltemperatuur van 25). Dit werkte perfect, afhankelijk van de buitentemperatuur stookte ik dus met 25 tot 50 graden.

    Zojuist de "slimme thermostaat" van Tado opgehangen (mijn huis hangt al vol met slimme knoppen). Over de knoppen ben ik best tevreden, maar aan de thermostaat zelf heb ik nog maar weinig slims kunnen ontdekken.

    De buitentemperatuur kan ik niet meer opvragen, de ketel stookt nu weer met iets van 70 graden, stooklijn is niet in te stellen.

    Kan hier wat aan gedaan worden?

    Vooralsnog zie ik weinig andere opties dan de iSense weer terughangen.

  • ik heb de keteltemperatuur op ca. 50 graden staan en het ketelvermogen op 45%. De pomp schakelt ongeveer 30-45 seconden na de ketel uit.

    Ook ik zit nog in de testfase, de Tado heb ik deze week opgehangen. Ik ben nu aan het zoeken naar een zo gelijkmatig warmte afgifte profiel op een zo laag mogelijk vermogen.

    Je stooklijn wordt langer, maar op een veel lager vermogen. Zo stook je minder gas, en door de langere stookduur, krijg je veel minder pendelen van de ketel, wat weer een besparing oplevert. De vroegen start heb ik nu van comfort naar eco gezet. Zo start het verwarmen later. Ik ben benieuwd wat daar het verschil in is.

    Na komende week zou ik nog weer een verschil moeten kunnen zien.

  • JTA
    Opties
    Hoi Eric Carla,
    Hoe hoe de test verlopen?
    Ik ben met hetzelfde bezig.