Losse thermostaat in mijn woonkamer met vloerverwarming

Opties
MaartenJ
MaartenJ
oktober 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Ik had een bedrade Tado thermosstaat in de woonkamer en radiatoren in de rest van het huis met slimme radiatorknoppen.

Na onze verbouwing heb ik op de hele beneden verdieping nu een watergedragen vloerverwarming. Met een thermostaatkraan op een watertemperatuur van 40 graden
..en mooie muren waarop ik die bedrade thermostaat niet vast wil boren.

Daarom wil ik graag een thermostaat die ik 'los' in de kamer kan zetten, ergens in een boekenkast. De helpdesk raadde mij daarvoor een draadloze ontvanger aan.. Maar daar zitten gewoon (stroom) draden aan..

Ik heb gezocht, gegoogled maar het antwoord niet gevonden. Ik weet echt meer welke accessoires ik nodig heb! Wie helpt?
Gráág!

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Je uitdaging is groter dan je denkt. Om een vloerverwarming goed te laten functioneren zijn verschillende oplossingen mogelijk. Lees daarvoor even op het forum, het staat er vol van. Of lees de Tado folder over combinatie vloerverwarming met radiatoren, oplossing 3.

    Een draadloze ontvanger wordt geplaatst bij de cv ketel, je hebt dan geen last van draden. In de woonkamer neem je een draadloze Tado thermostaat. Dit kan dezelfde thermostaat zijn die je al hebt.

  • MaartenJ
    MaartenJ
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Dus ik installeer de draadloze ontvanger bij de ketel en zet de voorheen bedrade thermostaat nu zonder draad ergens in de woonkamer?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ja, dat is het principe. Uiteraard wel opnieuw configureren.
    Maar je moet ook nog een oplossing kiezen voor de regeling van de vloerverwarming zoals ik al aangaf, anders wordt het beneden te warm 🥵
  • MaartenJ
    Opties
    Dank Herres! Echt heel fijn. Heb je een suggestie? Ik heb nog een Tado thermostaatkraan over, kan ik daar nog wat mee?
  • Andreplusplus
    Opties

    Ja ik heb wel een suggestie, kijk eens rond op dit forum. Het puilt uit van de vloerverwarming vragen en antwoorden.

  • MaartenJ
    MaartenJ
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Dank voor je suggestie, ik zoek me suf. En zie veel antwoorden, maar begrijp te weinig van de werking van de vloerverwarming in combinatie met Tado componenten. En dan is het lastig vragen stellen, maar nog moeilijker om de juiste antwoorden te vinden . :o(
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dan kun je het beste de doorTado geadverteerde oplossing kiezen. Zie de Tado brochure over combinatie van vloerverwarming met radiatoren, oplossing 3.