Kinderen die er niet altijd zijn

Opties

Ons huis is sinds enige jaren voorzien van een Tado + in alle kamers ook tado knoppen. (hiermee doe je een upsell aan tado kant door in elke kamer die knoppen nodig te hebben), aan de klantkant is het ene besparing op de klantenrekening.


Elk kind (we hebben er 6) heeft ook de app op zijn telefoon staan.

We hebben co ourderschap, dus de kinderen zijn er ook vaak niet en hoe groter ze worden hoe meer ze ergens anders slapen.


Het zou super handig zijn mochten we bvb slaapkamer 1 aan kind 1 kunnen binden, slaapkamer 2 aan kind 2 etc.

Zo brand de verwarming dus enkel als ze er effectief zijn..

Maar het gaat verder dan dat: als kind 1 thuis is dan kan dat dus zijn in zijn kamer, living en keuken (enkel aan die zones is het kind gekoppeld dan)

Maar stel je voor dat ik overdag thuis werk, dan heb ik uiteraard mijn slaapkamer niet nodig, want dan zit ik in de bureau.

maar als kind 2 thuis is, dan komt die nooit in de bureau, maar wel in zijn eigen kamer en keuken.


Dus iedereen moet aan bepaalde kamers worden gekoppeld en op basis van geolocatie zijn enkel de kamers verwarmd waarvan er mensen thuis zijn. Geniaal gewoon.

Je dient dus de functie te activeren per kamer koppelen aan een gebruiker.




Nu zit ik elke dag aan en af te zetten (wat ik ook vaak vergeet)


Wat denk je?

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is een van de functionaliteiten waar we al jaren om vragen en op wachten. Maar de ontwikkeling van het systeem ligt een beetje stil, er komt zo nu en dan een kleine feature bij maar dit soort belangrijke uitbreidingen zijn er al jaren niet meer geweest.

    (niet alleen mbt geolocatie, maar ook voor complexere schema's die je in zo'n situatie zou willen hebben, bijvoorbeeld even weken dit, oneven weken dat schema)

    Wellicht zou het als je zoveel dingen wilt automatiseren ook beter zijn om over te stappen op een ander merk wat meer rond home-automation gebouwd is (met bewegingssensoren in iedere ruimte, schakelaars op de ramen, etc), of zo'n systeem te kopen en de Tado daar dan aan te koppelen.

  • Andre65
    Opties
    Een even / oneven week schema zo een mooie toevoeging zijn.