Ondersteun verwarming elementen die enkel aan/uit kennen

Opties
In mijn geval heb ik nu een aantal infrarood panelen, ieder gekoppeld aan een draadloze tado. Voor zaken als energy IQ zou het zinvol zijn om aan te kunnen geven wat het vermogen is dat wordt aangestuurd. Ik snap dat het lastig kan zijn …. De thermostaat zou om warmte kunnen vragen maar om een andere reden zou het paneel uit kunnen blijven(bv beweging sensor zegt nee) maar aan de verandering van de temperatuur zou het verbruik alsnog herkenbaar moeten zijn. Tado is immers smart.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • b3rry
    b3rry
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    IR panelen kun je (standaard) niet schakelen op vermogen. Deze zet je aan of uit. Wat wel kan is ze aan/uit schakelen via een thermostaat zodat de temperatuur constant blijft. Ik verwacht niet dat Tado dat zal gaan ondersteunen.

    Deze specifieke wensen kun je wel met een domotica systeem realiseren waarin je Tado integreert. Je hebt dan alle vrijheid om automations naar wens te maken zonder dat een leverancier dit zou moeten ondersteunen. Door de IR panelen met bijvoorbeeld een Shelly 1PM te schakelen kun je ook de gebruikte energie uitlezen zodat je een goed beeld krijgt van het energieverbruik.
  • ik_zelf
    Opties
    Ik heb het inmiddels draaien, met Apple HomeKit. Die leest de thermostaat uit en op het moment dat de thermostaat om verwarming vraagt schakel ik via een smart switch het paneel aan.
    Voor energyIQ zou het handig zijn om het vermogen van deze panelen te kunnen toevoegen.