Temperatuur per halve graad op thermostaat

Opties

Zoals al veel vaker aangegeven op dit forum, zou ik als gebruiker van de slimme thermostaat van Tado graag zien dat de wandthermostaat ook per halve graden in te stellen is, dit helpt mij enorm omdat ik niet altijd mijn telefoon bij mij heb en ik vaak genoeg langs mijn thermostaat loop of er bij in de buurt ben, stappen van 1 graden zijn veel te groot en ook zeer onwenselijk, dit zorgt voor meer gebruiksgemak en daar gaat het uiteindelijk allemaal om met een product als Tado, toch? 😉

Ik ben een redelijk nieuwe gebruiker van Tado, maar ik vind het idee heel erg goed. Echter moet ik wel zeggen dat wanneer Tado dit niet zou kunnen implementeren mij het gevoel geeft dat er niet echt naar de klant geluisterd wordt en dit zal dan voor mij ook een reden zijn om de hele set weer retour te doen. Dan kijk ik liever even naar een soortgelijk product waar dit soort simpele dingen wel geimplementeerd zijn/worden.

15
15 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    geen nieuw topic starten, maar stemmen op bestaande topic!

    Deze, of deze, of deze, deze, deze (en nog meer, maar die staan niet eens in het de juiste categorie...

  • HaBol
    Opties

    Ik kan het niet laten om op dit topic te reageren. Dit omdat ik me niet suf wil zoeken binnen deze community waar ik mijn ongenoegen over Tado - temperatuurinstelling wel kwijt kan. Ik gebruik de Tado Smart AC-control. Want ik gebruik mijn airco ook om de woonkamer te verwarmen. Nu lees ik dat diegenen die de Smart Thermostaat voor cv gebruiken dus kennelijk wel de mogelijkheid hebben om temperatuurinstelling binnen de Tado App met halve graden kunnen instellen. O zo balen dat ik dit dus absoluut niet kan en dit vind ik echt balen.

    Schandalig dat ze bij Tado ooit hebben bedacht: we bedenken een community en laat ze het daar maar uitzoeken. Wij doen met alle kritieken geen ene moer.

    Als je een review plaatst bij de Tado App in de Appstore van Apple……. Nergens je review terug te vinden.

  • Dennis72
    Opties
    Het blijven Duitsers. Die zijn niet gewend aan bottum up info.
  • jp50
    Opties

    Stuur ze maar terug, er wordt hier toch niet naar geluisterd.

    Erg genoeg, die mogelijkheid bestond aanvankelijk wel, maar werd gewijzigd .

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee wat er gewijzigd is dat is dat je vanuit de APP de temperatuur kon instellen per 0.1 graad en dat werd 0.5 graad zogenaamd "omdat daar om gevraagd was".

    De instelling van de temperatuur op de thermostaat zelf (het onderwerp) dat is altijd per 1 graad geweest maar er zijn vele vele verzoeken geweest om dat per 0.1 of 0.5 graad te maken. Is nooit wat mee gedaan.

  • Tado_Ace
    Tado_Ace
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Ik ondersteun de vraag om een meer preciese regeling op de knop en op de thermostaat.
    In de app gaat het prima.

    O ja, dat dreigen om het spul te verkopen, die dat maar elders.
    Een forum is er mijns inziens om tips uit te wisselen, ook tips aan Tado⁰.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja daar ben ik het helemaal mee eens, alleen helaas is de praktijk de afgelopen 3 jaar dat ik de Tado heb dat er met dit soort tips (van alle gebruikers samen) zelden of nooit wat gedaan wordt. Dus reken vooral nergens op.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Wat iedereen vergeet is dat bij een instelling per 0.1 of 0.5 graden je ook een meting moet hebben met die resolutie.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar die is er wel! Het gaat alleen om de instelling, die gaat per graad. Maar de meting laat ie per tiende graad zien (of dat klopt is een ander verhaal natuurlijk).

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dat bedoeld ik. Je kunt alles laten zien. Maar wat is de waarheid...
  • g_gerrits
    Opties

    Na een aantal afwegingen gekozen voor een Tado slimme thermostaat.

    Merkte direct op dat ik op de thermostaat niet kan verhogen of verlagen per 0,5 graad.

    Dacht dat moet ik zo even in de settings wijzigen.

    Blijkt dat niet mogelijk te zijn.

    Niet te geloven, wat een tekortkoming.

    Had ik dat van tevoren geweten, dan had ik niet voor dit product gekozen.

    Nu maar hopen dat Tado beseft dat dit aangepast moet worden.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Helaas, dat beseffen ze niet... sterker nog, ooit kon je het vanaf je telefoon per 0.1 graad aanpassen maar daar hebben ze 0.5 van gemaakt. "want dat wilden de mensen". Echter, wat we wilden was dat die 1 graad werd aangepast naar iets kleiners. Met die reactie hebben ze verder niks gedaan (en er waren op dat moment Tado medewerkers op het forum die dat lazen er op reageerden).

  • TaDoe
    Opties

    In het schema van de thermostaat kun je het wel nog per 0,1° instellen. Lekker consequent 😉

  • Ramses
    Opties

    Ik ben dit ook vreeselijk zat dat er gewoon niet geluisterd wordt. Contact krijgen anders dan hier werkt ook niet. Ook op meerdere topics gestemd voor deze feature, maar ook de topics in andere talen worden genegeerd door Tado.

    Ik ga maar eens op zoek naar een andere thermostaat.