Hoe Remeha Calenta 40c op Tado?

Opties
Gisteren is de Tado set binnengekomen.. Ik ben enthousiast begonnen om de oude Toon te vervangen via de wizard en heb alles volgens de instructies doorgenomen. De Toon ketelmodule is vervangen voor een kroonsteentje en de NO en COM kabeltjes zitten netjes in de Tado thermostaat op de plek van de oude toon. Na de installatie bleek echter het geheel niet te werken. Ik dacht dat het misschien kwam doordat de Tado onterecht dacht dat het een opentherm systeem was ipv een relays, maar kon niks van dit alles vinden in de app. De cv ketel slaat kort aan voor om en nabij de 3 seconden, maar gaat dan weer uit voor 20 seconden waarna het proces zich herhaalt.
Inmiddels heb ik de Toon weer teruggehangen, want de nachten worden kouder. Nu blijkt dat de Toon ook niet meer functioneert begrijp ik het hele systeem al helemaal niet meer😜. De ketel slaat, met de Toon aangesloten, volledig aan en stookt maar door terwijl de Toon geen beeld geeft. Hopelijk heeft iemand hier een verklaring voor dit probleem :). Zoals aangegeven is de wizard doorlopen voor het overgaan van Toon op Tado. Ik ben in contact met support, maar dat gaat niet echt snel. Het is toch wel fijn de woning te kunnen verwarmen zonder elke keer handmatig de cv ketel in het stopcontact te hoeven steken.
Groetjes,
Teun

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Uit de handleiding....

    Dus Opentherm - protocol D01, aansluiten op + en - van de thermostaat en zoals boven aangegeven op de ketel...

    Daarna even ketel uit en aan en lekker warm.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dus je wilt deze ketel in relais mode aan/uit sturen. Waarom niet modulerend?
    Is het een Calenta Ace? Die kan zonder meer modulerend worden aangesloten. Eigenlijk kunnen bijna alle moderne ketels modulerend worden aangesloten.
  • Teun21
    Opties
    Nee, het is een Remeha Calenta 40C. De Toon zat op relais mode aan/uit, dus de Tado wizard vertelde mij het zo aan te sluiten maar dit werkt helaas niet.
  • Teun21
    Opties
    Kijk hier heb ik wat aan! Heel veel dank voor je antwoord. Ik ga het morgenavond proberen en zal laten weten wat het resultaat is.
  • Teun21
    Opties
    Veel dank! Alles werkt geweldig en alle knoppen hangen. De opentherm draden zaten ook al op de juiste plek, dus blijkbaar gebruikte de Toon de CV ook zo (gaf relais aan). Nu lekker warm in de kamers waar nodig en daarbuiten 15 graden.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Mooi zo, geniet ervan