Hoe omzetten van vloer- en radiatorverwarming VAG5000 Floor cenvax systeem naar Tado?

Opties
prutsel
prutsel
oktober 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Gisteren mijn tado thermostaat in de woonkamer en in 2 slaapkamers slimme radiatorknoppen geïnstalleerd. Leek het te doen, zeker in de slaapkamer, maar in de woonkamer was het lastig te zeggen omdat ik soms ook de houtkachel aan had.

Maar vanmorgen was het huis overal koud, ondanks de instelling dat het om 7u 19,5 graad zou moeten worden. Ook bij alles maximaal aanzetten in de app of op tado thermostaat gingen radiatoren of vloerverwarming niet aan. Ketel toonde geen warmtevraag.

Nu dacht ik vooraf al dat mijn systeem wat ingewikkelder zou zijn om het goed te laten werken. Kunnen jullie mij op weg helpen?

Ik heb een Rehema quinta 35c ketel, opentherm. Het warmtesysteem erbij is VAG5000 Floor van Cenvax (info: Regelt één groep vloerverwarming en/of vloerkoeling één ketel aan/uit of OpenTherm®. De regeling werkt met 2 apart instelbare stooklijnen voor de radiatoren en de vloer. De VAG5000 floor wordt geleverd inclusief opnemers) met regelpaneel in woonkamer, kastje buitenvoeler is van Danfoss RT14, dus niet origineel van Cenvax.

Ik heb de tado thermostaat aangesloten waar het oude regelpaneel zat, zat alleen rood en blauw draadje in. In de verdeelkast bij vloerverwarming zit veel meer, zie foto's. Die buitenvoeler is niet meer nodig, dus die wil ik uiteindelijk uit het systeem krijgen uiteraard.


Hoe kom ik hier verder mee en zorg ik dat mijn systeem wel functioneert?


Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    De VAG5000 set regelt veel meer dan alleen de ketel. Dat kun je m.i. niet vervangen door een tado thermostaat. En je kan niet 2 thermostaten aansluiten op een ketel. Dus helaas.