Internet bridge blijft knipperen op 3e lichtje Cloud

Opties

In de woning van mijn dochter probeer ik de internet bridge te installeren. Nadat ik bij mij thuis een andere bridge succesvol heb kunnen isntalleren. Zij heeft eveneens een telenet modem. Die is ondertussen vervangen omdat het met de vorige niet lukte.

De bridge heb ik rechtstreeks ingeplugd met bijgeleverd ethernet kabel op de modem van telenet (wit model WIFI), cloud lichtje blijft knipperen.

Heb daarna een Deco tplink M5 wifi mesh system (zoals bij mij thuis) tussengeplaatst en zo de bridge aangesloten, cloud lichtje blijft knipperen.

DNS veranderen naar Google DNS gaat niet met telenet modem.

Deco tplink M5 is wel verbonden met modem en alles lijkt in orde, maar bij inloggen geeft hij geen internet. Wat vreemd is, is dat ik doorgestuurd wordt naar een site van telenet waarbij ik moet inloggen met het telenet klantennummer. Uiteindelijk krijg ik de melding (er zijn geen nieuwe toestellen).

Wat kan er mis zijn ?

Gebeld met telenet klantendienst, maar zij kunnen niet veel doen omdat het een extern toestel is. Ik heb de indruk dat het aan de instellingen van de modem ligt.

Dien ik een MAC adres apart in te geven en zo toestemming geven aan toestel om het te laten werken. Of kan ik iets anders doen ?

Iemand ervaring hiermee ?


Hartelijk dank.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De Tado bridge heeft de volgende vereisten:

    • deze maakt een ethernet verbinding van 10 Mbit halfduplex. dat moet je modem/router dus ondersteunen!
    • hij vraagt een adres op met DHCP en haalt daar ook de DNS service uit, maar hij probeert ook 8.8.8.8
    • hij maakt een https verbinding met een server van Tado (poort 443) en houdt die de hele dag open

    Verder niks. Niet veel bijzonders dus, dit moet normaalgesproken wel werken. Controleer of:

    • het lampje wat bij de ethernetpoort van je modem/router zit wel brandt (ALS er een lampje zit)
    • of je als je inlogt in je modem/router en er ergens te zien is welke devices en IP adressen er zijn, of de Tado daar wel tussen staat
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ander utp kabeltje geprobeerd?