Remeha Avanta Ace 28c communiceert niet met Draadloze ontvanger

Opties

Ik wil bij de cv(Remeha Avanta Ace 28c) de bestaande thermostaat (etwist bedraad) vervangen door de draadloze ontvanger.

De draadloze ontvanger is aangesloten op r-bus poort. De ketel blijft continu maximaal warmte afgeven. Tado support/chat heeft ook nog geen oplossing gegeven.

Ik ben op dit forum een ouder topic tegengekomen met dezelfde vraag, maar geen oplossing.

Bij mijn weten kan je bij de draadloze ontvanger ook geen andere menu instellen als D01 enz?

Iemand die deze situatie ook meegemaakt heeft?

Bedankt vast

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Normaal gesproken functioneert deze combinatie probleemloos. Heb je de installatiewizzards gebruikt? Dan gaat het goed. Ook te vinden op Tado.com/start
    Soms helpt het ook om de ketel even uit te zetten en weer aan, zodat ie zichzelf kan instellen op de nieuwe randapparatuur.
  • HansBosch
    Opties
    Ik heb de wizard nog een keer doorlopen, alles staat goed HC01 en D01.

    Zelfs als de draadloze ontvanger niet onder 230v spanning staat, en de draden in + - ,dan blijft de ketel alsnog maximaal verwarmen. Haal ik de draden eruit, en hij stopt gelijk met branden.

    Tado vraagt via de support om de draden op COM en NO te zetten, heb vanavond geprobeerd om de thermostaat op r01 te zetten. Maar dan krijg ik FAILED op het scherm.

    Dan gaat de ketel ook niet vanzelf maximaal branden.
  • HansBosch
    Opties
    Uiteindelijk zit het probleem in de draadloze ontvanger, die heeft geen contact met de ketel, en krijg ik als het goed is een nieuwe toegestuurd.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Ik heb de wizard nog een keer doorlopen, alles staat goed HC01 en D01."

    Dat is NIET de wizard! Dat is de installateur mode. Gebruik https://tado.com/start

  • HansBosch
    Opties
    Dat klopt Rob, maar er kwam vanuit Tado ook geen oplossing. Ik heb het bij mijn eigen huis ook geïnstalleerd inclusief bedrade thermostaat aan de vloerverwarming. Dan ga je er vanuit dat je een draadloze starterskit ook wel geïnstalleerd krijgt.

    De installateurs handleiding zit trouwens ook gewoon bijgevoegd in een starterskit.

    Een week verder krijg ik vanuit Tado bericht dat de draadloze ontvanger niet werkt, en op afstand niet te repareren is. Door de originele factuur te laten zien, kunnen ze het apparaat kosteloos vervangen.

    Wat natuurlijk heel netjes is van Tado!