instellen van de meeting temperatuur tapwater buffer vat

Opties
Ik heb een meeting warmtepomp voor tapwater, buffervat word 45 graden. Kun je instellen dat de warmtepomp uitgaat bij de bereikte temperatuur van 45gr in het buffer vat en weer aan gaat bij bv 42 graden?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Niet met Tado spullen. Wellicht moet je een aparte thermostaat voor je buffervat temperatuur hebben.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    kun je dat aan de installateur van je systeem vragen.?

  • TS400003
    TS400003
    oktober 2022 aangepast
    Opties

    Ik heb ook een meeting 20D mono warmtepomp. Een meeting warmtepomp wordt aangestuurd door een apart display. Via dit display kan aangegeven worden de onder en boventemperatuur van water in het buffervat (gemeten via temperatuur sensor in het warmtevat). In ons geval tussen nu nog tussen 45 en 50 graden (later ga ik testen met een lagere temperatuur). Ons buffervat is zowel voor ons CV systeem als voor tapwater (via een spiraal in het warmtevat). Het tado systeem staat volledig los van het meeting systeem. Het tado systeem stuurt alleen maar een circulatiepomp aan die aangesloten is op het warmtevat. Het warme water uit het warmtevat wordt naar de radiatoren of vloerverwarming gestuurd afhankelijk van de warmtevraag. Voor warm tapwater hoef ik alleen maar een van de kranen open te zetten.

  • PKuiper
    Opties
    Bij mij houd de Meeting warmtepomp het buffervat op temperatuur. Tado regelt de zone klep van de vloer verwarming en met een klikaaklikuit laat ik de pomp tussen het buffervat en de vloerverwarming meeschakelen. Ik heb een warmte wisselaar voor de vloerverwarming zitten vanwege zuurstof doorlatende slangen