Bosch ketel 7000i W

Opties
Hey ,


Heb onlangs Tado aangeschaft omdat de easycontrol app van Bosch echt slecht werkt. Bij installatie kwam de melding dat de ketel niet compatibel was . Na een vraag aan support kreeg ik een pdf met aansluit instructies voor de thermostaat. En blijkt nu wel te werken. Als ik de verwarming aan zet gaat de ketel aan en hij gaat ook weer uit als ik de verwarming uit zet .


Ook met het warm water lijkt niets mis te zijn .

Nu vraag ik me toch af of er zaken zijn die ik over het hoofd zie of dat ik ergens mee moet opletten?

De vraag is dus , kan ik het vertrouwen dat het nu werkt of zijn er mogelijk ergens verborgen gebreken?


Mvg

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarschijnlijk heb je nu een aan/uit regeling, terwijl optimaal was geweest om een bus-systeem zoals OpenTherm te hebben waarbij Tado de ketel in sterkte kan regelen. Dat bedoelt men dan denk ik met "niet compatibel", dat krijg je waarschijnlijk als je de originele thermostaat opgeeft (dus niet de ketel), en dat was een modulerende thermostaat van een bus-type wat Tado niet kent.

    Wat ook kan zijn is dat je meerdere thermostaten had die op dezelfde bus zitten. Dat kan Tado ook niet.