Actieve AC control

Opties
De huidige AC controller van Tado regelt niet actief, hij is vrij dom in werkelijkheid. In feite stuurt hij alleen de setpoint van de gebruiker door naar de AC unit. Maar hij stuurt niet bij op een te hoge of te lage temperatuur (offset) dan de setpoint. Dit laat Tado over aan de interne regelaar van de AC unit. In mijn geval verwarmd de AC langer door en loopt de kamer temperatuur op tot 21 graden in plaats van de 19 graden set point. En als het buiten kouder is dan haalt de AC niet de 19 graden maar blijft het 18. Ik moet dus het schema vaak aanpassen. Kan Tado niet zelf setpoint verhogen of verlagen om netjes op de setpoint te regelen? Zoals een thermostatisch regeling ook hoort te doen. Hiermee kan energie bespaard worden en comfort verhoogd worden.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • fredvt
    Opties

    FRank_88,.

    Wat je vraagt is wat ik van een AC controller had verwacht en niet gekregen helaas. Ilzelf loop nog niet tegen de 2gr overshoot aan maar wel ruim 1gr. Dat vind ik al zeeer vervelend.

    ALs je een slimme AC regelaar aanbiedt voor€100 dan hoort die in deze tijd een nette curve te bieden waarbinnen de actuele temperatuur blijft. Een marge van 0,2 gr is in dit geval de maximum afwijking die aanvaardbaar is. Deze temperatuur MOET dan gemeten zijn door de AC regelaar en niet door de AC zelf. Die is van nature onzuiver omdat die in de AC zelf zit.

    Volgende misser is de manier van beestigen. Met plakkers!! Dat moet eenvoudig anders kunnen.


    Oproep aan Tado ontwikkelaars: Pak deze handdoek op en kom met en Tado-waardig product