Vloerverwarming beneden en in 2 badkamers, radiorknoppen slaapkame | wat heb ik nodig voor badkamers

Opties
RubenK
RubenK
oktober 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hi allemaal,

Ik heb mijn huis verbouwd met een aannemer en installateur. We zijn uitgegaan van het volgende:


Beneden: vloerverwarming

1e verdieping: badkamer vloerverwarming (apart aansturen), slaapkamers radiotoren

2e verdieping: badkamer vloerverwarming (apart aansturen), slaapkamers radiotoren.


Tijdens de verbouwing heeft de installateur contact gehad met Tado support om het zo goed mogelijk aan te sluiten. Daarin werd gezegd dat de vloerverwaming beneden bedraad kan zijn, en de badkamers draadloos. Dat is dus ook zo ingericht.


Wat heb ik nu en moet ik nog kopen:

1) De vloerverwarming beneden werkt dankzij de bedrade Tado Thermostaat. Het enige is dat hij soms alleen niet meer uitgaat (vannacht 27 graden!). Daarvoor heb ik de installateur gebeld.

2)Alle slaapkamer zijn voorzien van Tado radiotorknoppen.

3)Badkamers boven: wat heb ik nodig? (2 draadloze thermostaten of een starterskit?)

Beide badkamers wil ik dus apart kunnen aansturen.


Ik heb veel rondgezocht, maar kan nergens iets vinden over mijn specifieke situatie. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met advies.


Alvast bedankt!!


Groet,

Ruben

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Tja… Hoe wordt de vvw beneden geregeld? Thermostaat in de kamer en that’s it? Of kun je ook de vvw afsluiten als er niet meer verwarmd hoeft te worden en er elders wel warmte wordt gevraagd? En op welke wijze? Stuur je een klep aan bijv?

    Als de verwarming blijft loeien is er vast een configuratiefout (aansluitingen/bedrading of protocol instelling) of een schema of handmatige instelling die dat veroorzaakt? Laatste niet heel waarschijnlijk omdat tado niet hoger kan dan 25 graden qua instelling. Wel knap overigens dat je met vvw het zo warm weet te krijgen - is je vloer dan niet ook veel te warm?

    Op kamers met radiatoren die je apart wilt regelen kun je slimme knoppen toepassen, geen thermostaat nodig. Vloerverwarming, ik neem aan op basis van water en niet elektrisch moet je dan ook met tado kunnen afsluiten. Soms gebruikt men hier ook knoppen voor (lees op het forum of dat wel of niet slim is), soms kun je een pompschakelaar gebruiken of een klep. Voor de laatste heb je dan bedrade thermostaten nodig om de pompschakelaar of klep te besturen.