Homekit communicatie tado

Opties

Sinds enige tijd krijg ik regelmatig STK's in Homekit die 'geen reactie' geven, tot voor kort steeds dezelfde, maar nu verschillende. Na een tijdje connecteren terug met Homekit. In de Tado app geven die steeds een goede connectie. Die zorgt er voor dat de automatiseringen in Homekit niet goed werken. Contact met support heeft nog oplossing gegeven.

Reacties

  • b3rry
    b3rry
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Bedoel je met geen reactie dat ze op idle blijven staan terwijl er wel warmtevraag is? In dat geval ervaar ik hetzelfde bij een hele kleine delta (1 golfje, lage heating waarde). HomeKit reageert hier anders op. Waarschijnlijk reageert HK wel goed wanneer de delta groter is (temperatuurverschil groter dan 0,3 graad).

    Voor mijn eigen automatisering rules kijk ik daarom naar zowel HK en Tado. Dit werkt voor mij goed.
  • lode_r
    lode_r ✭✭
    oktober 2022 aangepast
    Opties

    Neen, geen warmtevraag of zo, gewoon 'geen reactie', terwijl in de Tado app alles normaal is. Soms komt die terug na 10 minuten, soms na een uur.


  • b3rry
    Opties
    Dat ervaar ik zelf ook wel eens. Binnenkort komt HomeKit 2.0 uit. Hopelijk gaat Tado dit ondersteunen en komt het daarna minder voor.
  • lode_r
    Opties

    Ik ben lang over en weer aan het mailen geweest met support, maar anders dan de 'klassieke' oplossingen; 'IB wat verplaatsen', 'geen grote metalen voorwerpen enz...' komt het niet. Bij ios16.2 is de complete architectuur van de Home app herschreven, hopelijk is de 'geen reactie' eindelijk van de baan. Mss kan het ook zijn dat het afhankelijk is van welk device de Homekit hub is op dat moment (bv de apple tv of homepod mini) en waar die zich bevind ten opzichte van de IB. Zover ik weet communiceert Homekit met de IB en niet met de STK's.

  • Erdee
    Opties
    Vorige winter werkte dit prima en was dé oplossing voor ons (erg wisselende uurroosters).deze winter bleek plots geen enkele automatisatie nog de Tado te kunnen aansturen. Ik heb ze allemaal opnieuw aangemaakt en toen ging het even goed. Nu opnieuw een ijskoud huis - geweldig als je erg vroeg moet opstaan.
  • JP87
    Opties

    Ik heb ook problemen gehad met het krijgen van geen reactie meer via Homekit. Na het verwijderen uit de Apple Home lukte het ook niet meer om de internetbridge opnieuw toe te voegen.

    Ik heb mij Apple Home, Apple TV, router, enz. allemaal al gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Zonder resultaat. De internetbridge wordt door homekit niet gevonden. Zijn er meer mensen met dit probleem? Van de helpdesk word ik helaas niet veel wijzer en ik ben toch echt aardig technisch onderlegd.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je moet je bridge resetten om deze opnieuw te kunnen toevoegen in Apple.

    https://support.tado.com/nl/articles/3387334-hoe-kan-ik-de-homekit-configuratie-voor-de-internetbridge-resetten
  • JP87
    Opties
    Dat klopt en heb ik inmiddels al een paar keer gedaan. Net als het resetten van mij Apple TV, opnieuw inrichten van HomeKit en Wifi opnieuw inschakelen. Geen verschil helaas. Het lijkt samen te vallen met de upgrade van HomeKit. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben want met de standaard antwoorden van de helpdesk kom ik niet echt verder…
  • Adjo
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem hier.
  • Hier ook telkens dat probleem. Heb ook al alles gereset. Niks helpt.
    Vandaag opnieuw een reset en nu verschijnt die zelfs niet meer in HomeKit.
  • Hier hetzelfde probleem. Ik ben 6 weken geleden van Internet provider gewisseld en heb toen alle starthome onderdelen moeten overzetten naar het nieuwe wifi-netwerk (inclusief complete Homekit configuratie). Maar de Internetbridge van Tado krijg ik niet meer toegevoegd in Homekit. Diverse keren de instructies van Tado Support uitgevoerd, maar als ik de bridge als nieuw accessoire wil toevoegen in Homekit dan verschijnt hij niet. Wat ik ook probeer. Ben redelijk technisch maar weet niet hoe ik verder moet. Wie heeft een idee?

  • starthome = smarthome