Uitroepteken op draadloze ontvanger. Hoe te verhelpen? Wegvallende verbinding radiatorknop

Opties

Mijn draadloze ontvanger geeft regelmatig een knipperend driehoek met uitroepteken weer. Na het e.e.a. gelezen te hebben ben ik er bij uit gekomen dat er soms geen verbinding is met 1 van de 5 radiatorknoppen. Elke keer is dit dezelfde knop. Ik zou dit graag willen oplossen. Via de app, wanneer ik deze knop aanklik heb ik de volgende mogelijkheden: de plaatsing van de internetbridge, de knop opnieuw opstarten en nog iets.....

Nou ben ik toch wel benieuwd via welke verbinding en met wat het systeem met elkaar communiceert. Dit om het volgende:

In de troubleshooting wordt gesproken wanneer je de internetbridge achter een router heb geplaatst deze het best rechtop kan plaatsen en uit de buurt van muren /(elektronische?)objecten. Ook

Ook wordt er geschreven de ethernetkabel langer te maken om een bepaalde reden. Is het zo dat de accessoires via een directe verbinding met de internetbridge communiceren? Of gaat dit via de wifi van je huis, aangezien de bridge op je router aangesloten zit?

Als dit via de wifi gaat vindt ik het vreemd dat de knop regelmatig geen verbinding heeft met het systeem aangezien het wifi in het huis overal goed werkt. De knop in de kamer er langs heeft nooit problemen.

Mochten de knoppen via een (bluetooth?) verbinding met elkaar communiceren dan kan ik me voorstellen dat de plek van de internetbridge iets uit maakt. Er is een afbeelding ergens te vinden waar Tado laat zien de router én bridge niet achter een bank of koelkast te plaatsen, maar ergens midden op een kast in de woonkamer. Ook wordt er geschreven en afgebeeld de bridge rechtop te plaatsen.

Ik zou graag wat meer informatie willen en een idee om dit op te lossen.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat verhaal is wel heel erg beknopt!

    Wat belangrijk is om te weten is dat bij Tado alle apparaten (dus knoppen, thermostaat, draadloze ontvanger) allemaal verbinding maken met de bridge. Niet met elkaar. Het is dus GEEN mesh-netwerk, zoals in het begin wel geclaimed werd (die claim is verwijderd overigens).

    Je moet je dus richten op de bridge. Als het niet werkt en je hebt de bridge bij de router in de meterkast staan, dan kan het wellicht helpen als je de bridge naar een andere plek in huis verplaatst waar je ethernet hebt, bijvoorbeeld een switch in de huiskamer of studiekamer die een kabel naar de router heeft, of een hulp WiFi-punt van een provider wat een ethernet aansluiting heeft.

    Het is een beetje jammer dat er beperkingen zijn, maar Tado heeft onlangs nog bevestigd dat ze hier niets aan gaan veranderen: er komt geen mogelijkheid voor meer dan 1 bridge of voor een repeater. Je moet het dus door verplaatsen van de bridge oplossen, of zoals in dat stuk staat "de spullen terugsturen binnen 30 dagen dan krijg je je geld terug".

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Voedingsadapter niet te dicht bij de bridge plaatsen helpt ook
  • PhannieNL
    Opties

    Thx tot zo ver. Ga mijn bridge verder van de voedingsadapter / andere apparaten afhangen en meer open in de omgeving plaatsen.