Problemen bridge

Opties
Hilluk
Hilluk
oktober 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ben net een nieuwe gebruiker van Tado. Ik heb al wat ervaring met andere systemen. Wat mij het meeste opvalt is dat men de bridge, bedraad, nog aan moet sluiten op een router, hetgeen nogal beperkingen oplegt aan de plaats van de bridge. In de instructie staat dat je minimaal 1 meter afstand moet houden tot andere elektronische apparaten. Nogal vreemd dat er dus kabeltjes bij ingesloten zitten van wel misschien 15 cm, als je minimaal 1 meter van de router af moet blijven. Dan staat er bij de installatie dat de bridge niet te dicht in een hoek van een ruimte geplaatst mag worden. Er wordt echter niet vermeld hoever deze uit de hoek geplaatst mag worden. Kortom installatie- instructie incompleet, lengte geleverde kabeltjes in tegenspraak met installatieinstructie. Kabelverbinding via router niet meer van deze tijd. Zeer slechte verbinding tussen bridge en thermostaatknop. Op dit moment een afstand van 8 meter. De verbinding valt meerdere keren per dag uit.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is niet mogelijk om 100% waterdichte aanwijzingen te geven voor installatie van een dergelijk radio-apparaat. Het is niet zo dat "minimaal 1 meter" betekent dat het bij een halve meter fout gaat. Mijn bridge ligt op de router en zit met het korte kabeltje wat er bij zit ingeprikt.

    Men geeft die tips denk ik alleen omdat men hiermee probeert om verbindingsproblemen weg te werken als ze eenmaal ontstaan zijn. In feite kun je gewoon beginnen de bridge ergens willekeurig neer te leggen en als dat niet werkt een betere plek zoeken met de aanwijzigen als handleiding als je zelf niet weet hoe je een goede plek voor een radio vindt.

    Overigens kun je beter eerst even wat artikelen lezen op het forum voor je zelf een nieuw artikel plaatst, dit is een zeer veel behandeld onderwerp. In de andere artikelen kun je ook lezen dat Tado er niets aan gaat doen, dat is vrijdag nog door een Tado medewerker gemeld. De enige oplossing die men heeft voor verbindingsproblemen die je niet kunt oplossen door verplaatsen is: spullen retour sturen binnen 30 dagen, dan krijg je je geld terug.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Kabels kun je ook langere voor gebruiken. Als je op de wifi wilt, kun je zelf een extra wifi access point plaatsen. Verbinding via kabel is 100% betrouwbaar, wifi is altijd dubieus .

    De voedingsadapter niet te dicht bij de bridge plaatsen
  • Andreplusplus
    Opties
    @Douwe de bridge moet altijd bedraad op de router aangesloten, kan niet via wifi.
    Ajb geen onzin verkopen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het kan uiteraard wel via WiFi, als je een extra wifi router neemt. De bridge sluit je aan via een kabel op de extra router en de extra router maakt via Wifi verbinding met je bestaande internet router in de meterkast. Ik heb het tijdelijk zo gedaan met een wifi routertje van ome Alie
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het kan wel maar ik denk dat het voor veel mensen te hoog gegrepen is om een WiFi router "omgekeerd" te configureren, dwz dat deze met WiFi verbinding maakt met een andere router en dan de ethernetpoorten daar mee verbindt. Ik heb dit hier op het forum wel eens als oplossing gemeld maar die persoon kwam daar ondanks vele aanwijzingen niet uit.

    Misschien is het dan beter om van die "internet via het stopcontact" pluggen te gebruiken, een bij de internet router en een bij de bridge, die dingen zijn meestal "plug and play".

  • Kegge
    Opties
    De Bridge is zowieso een drama ding. Heb hem door het hele huis geprobeerd en elke keer denk ik het opgelost te hebben maar dan gaat de bridge zogenaamd op off line. Alle lampjes branden gewoon en er zijn geen haperingen in mijn internet verbinding. Resultaat thermostaat niet bereikbaar en continu van slag af. Heb de troep weer in het doosje gestopt en retour afzender. Ga voor een echt merk voor thermostaten.