Open raam detectie na uitval verbinding

Opties

Na installatie van een bridge en een thermostaatknop valt de verbinding tussen de knop en de bridge regelmatig uit ( afstand bridge / thermostaatknop 8 meter) . Als de verbinding, na verloop van tijd, automatisch hersteld wordt geeft het systeem de melding dat er een Open raam gedetecteerd was.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Melding kun je uit zetten in de app
  • Andreplusplus
    Opties
    Tenzij er dikke betonnen muren tussen zitten, of verstorende zaken lijkt het me gek dat de verbinding wegvalt op die afstand.
    Je kan proberen de knop tijdelijk dichterbij de bridge te plaatsen om te zien of het probleem zich dan nog voordoet. Zo ja, dan contact opnemen met tado.
    Dat er een open raam melding volgt is wellicht te verklaren uit een temp daling tussen verbinding kwijt en verbinding hersteld.

    En voor meer info, kijk hier
    https://support.tado.com/nl/articles/3557440-hoe-communiceert-de-tado-internetbridge-met-andere-tado-apparaten
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Voedings adapter zo ver mogelijk van de bridge plaatsen. Stom dat Tado dat er niet bij zet in de handleiding. Had zelf ook problemen die spontaan begonnen en dat was de oplossing
  • Hilluk
    Opties

    Bedankt voor jouw reactie. Ik gebruik, op dit moment, de voedingsadapter niet, maar maak gebruik van de spanningvoorziening via usb van de router.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan zou ik zeker eens proberen of het met de originele adapter wel werkt. Het zou kunnen dat de router niet voldoende stroom kan leveren. Overigens gebruik ik zelf ook die oplossing dus het KAN wel.

  • Hilluk
    Opties

    Het is een USB 2.0 en deze zou dan ook 5V en 2,5 watt moeten leveren. Volgens de info van Tado gebruikt de internet bridge 0,7 watt. Maar ik ga het voor de zekerheid even proberen. Bedankt voor de tip.

  • Hilluk
    Opties

    Rob, probleem is opgelost. De bijgeleverde draadjes van de bridge waren te kort. De bridge was verboden met een mesh-apparaat. Nu langere kabels bevestigd en de bridge 1 meter van de mesh af geplaatst. Werkt nu goed.