Meetresultaten per radiatorknop (in 1 groep) kunnen zien

Opties

Waar ik onlangs tegenaan liep is het volgende. Ik heb mijn keteltemperatuur teruggebracht naar 55C. In de woonkamer staan drie traditionele radiatoren. 1 dubbelwandig en twee enkelwandige.

Ik heb nachts de temperatuurinstelling een 0,5 C lager dan overdag. In de ochtend kan ik voelen dat alle drie de radiatoren aanstaan. Overdag staat vrijwel altijd maar eentje aan, die dan blijkbaar de hele kamer op temp houd. Is altijd dezelfde radiator. De twee anderen doen niet mee. Dit is ongewenst omdat de kamer dan erg asymmetrisch verwarmd wordt.

Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak is, omdat ik de temperatuurmeting per radiatorknop niet kan zien. Ik kan ook niet de twee andere radiatorknoppen iets hoger zetten (omdat ze in 1 groep zitten, gaan ze allemaal een 0,5C omhoog)


Dus wat ik graag zou willen is dat je in de app kunt zien wat de afzonderlijke radiatorknoppen meten. Moet haalbaar zijn lijkt me, want in de andere ruimtes waar ik maar 1 knop heb zitten, wordt deze temp ook steeds gemeten en weergegeven.


Als iemand trouwens een suggestie heeft wat er aan de hand is, hoor ik die graag

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • HenkV
    Opties

    PS: toen de keteltemp op 80C stond speelde dit niet, maar ik zie geen enkele logische reden waarom de keteltemperatuur een rol zou spelen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de boel goed geconfigureerd hebt dan is de instelling van de knoppen niet van belang, maar alleen die van de ruimte. Er is in de ruimte 1 meettoestel (thermostaat, temperatuurvoeler, of anders 1 van de knoppen) en DIE bepaalt de temperatuur in de ruimte. De knoppen worden gelijk aangestuurd.

    Als er dan toch een radiator veel warmer wordt moet je "waterzijdig inregelen". Evt moet je eerst kranen monteren die dat kunnen (Heimeier Eclipse, of voetventielen).