Batterij na 1 dag leeg

Opties
Bij de installatie van nieuwe Tado radiator kranen heb ik na 1 week al bij twee exemplaren de batterijen moeten vervangen, zijn er meer gebruikers met deze ervaring?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik zou even testen of de batterijen daadwerkelijk leeg zijn. Zo ja, zaten ze goed gemonteerd? Aanduiding op de knop is niet heel duidelijk, je hebt gauw kans om ze ‘tegen elkaar in’ te installeren of net verkeerdom.

    Verder zijn de contacten in mijn ogen niet geweldig, en moet je het soms een paar keer proberen.

    Tenslotte kan het zijn dat de calibratie na montage niet goed is gelukt en dat de knop inderdaad flink stroom verbruikt.

  • ahenket
    Opties
    Ik heb verse Duracells 200% duur geïnstalleerd en 4 andere typen en slimme thermostaat blijft maar leeglopen. Dus niet de knop maar de centrale unit. Gek word ik ervan. En de website ook trouwens. Blijf in rondjes klikken. Ik wil een persoon geen botte bot.
  • De batterijen zijn genoteerd door de fabriek Ik moest een lipje lostrekken en dan zou het moeten weken. Ik vermoed dat er oude batterijen gekeverd zijn. Dit zou niet moeten kunnen lijkt mij
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In mijn Tado thermostaat zitten nog de originele batterijen van februari 2019 en hij geeft nog steeds aan dat ze vol zijn...

  • Andreplusplus
    Opties

    @WillemdenHorder Heb je knop misschien uit een oude voorraad van de leverancier gekregen? Staat er ergens een datum op de batterij? Hier 07-2024

    Wel bijzonder of toevallig - ik haal deze knop eraf voor de foto. Er was niets mee aan de hand en nu is de batterij leeg en ook niet na een paar keer proberen weer ok (wat tot nu toe vaak wel de truc was).

    Batterijtester geeft voor beide batterijen niet vol, maar nog wel goed aan. Dan vind ik ze nog niet leeg, maar tado is wat kritischer blijkbaar. De knop vertikt het om te kalibreren, maar als het motortje uitgedraaid is (zwarte dingetje steekt uit) dan kan deze nog wel ingedraaid worden, maw nog power genoeg voor het motortje. Dan knop monteren en 💥 batterij leeg indicatie.


  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    ik schat dat de knop voor zijn calibratie een iets hogere capaciteitsreserve van de batterij nodig heeft dan voor normaal gebruik.

    Op zich wel een goede tip, niet de knop eraf halen als hij nog gewoon werkt.