Geïnstalleerd maar ketel reageert niet op warmtevraag

Opties
NoëlGar
NoëlGar
november 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hoi!

We hebben een Intergas Kompakt HR ketel (inmiddels 11 jaar oud). Was aangesloten aan Cenvax VAG5000 met buitenvoeler. We hebben vloerverwarming op eerste en tweede verdieping en radiatoren op de bovenste verdiepingen, die eigenlijk nooit aanstaan.

Gisteren de Tado (bedraad) geinstalleerd. Draadjes aangesloten op + (rood) en - (blauw). Configuratie gezet op D01 (OpenTherm). Daarna getest door verwarming op 22 te zetten en ketel sloeg aan. Vandaag zet ik de verwarming weer aan en er gebeurt niets. Geprobeerd via APP en via thermostaat zelf. Geen reactie meer van de ketel. Ik hoor wel een tikje maar verder gebeurt er niks.

Misschien was het gisteren toevallig dat de ketel aansprong dat weet ik niet. Moeten we misschien nog iets met dat kastje van de Cenvax dat bij de ketel hangt? (Zie foto's). Heb dat kastje al uit de stroom gehaald maar nog geen reactie. Ketel ook een keer weer van de stroom gehaald, ook geen resultaat.

Nog tips voordat ik de oude thermostaat meer weer terughang? :-)

Dank!

Reacties

  • NoëlGar
    Opties

    O, de foto's nog....


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Die Cenvax doos moet je helemaal weghalen, en dan houd je 2 aansluitingen op de ketel over. Daar komt je Tado aan.

    Ga dan naar https://tado.com/start en beantwoord de vragen met dat je een Honeywell Round T87M thermostaat had, en volg de aanwijzingen tot het eind.

    Dan moet het werken. Als je een tikje hoort heb je een fout gemaakt!

  • NoëlGar
    NoëlGar
    november 2022 aangepast
    Opties

    Dank je! Als ik naar https://tado.com/start ga, over welke vragen heb je het dan. Ik zie daar niet meteen iets van een vragenlijst? Bedoel je een fout gemaakt in de installatie als ik een tik hoor?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja een tik wijst op aan/uit aansturing en je wilt OpenTherm dus heb je het dan fout gedaan. Veel mensen gebruiken de "handleiding voor professionele installateurs" terwijl ze geen professionele installateur zijn. Dus is het beter om die website te volgen (heel veel stappen, ik weet het!). Het enige wat je niet hoeft te doen in Nederland is dat gedoe met je hoofdschakelaar voor de electriciteit want je kunt gewoon de steker van de ketel uit het stopcontact trekken.