Meetapparaat

Opties

Wij hebben nu sinds een aantal weken TADO slimme radiatorkranen en een slimme thermostaat in onze woonkamer. Omdat het nog even wennen is en enige afstemming vereist kwam ik tegen dat ik één van de apparaten in de woonkamer in moest stellen als "Meetapparaat".

Als ik de volgende stappen volg:

  1. Ga naar Instellingen > Kamers & Apparaten, daarna
  2. kies de specifieke kamer.
  3. Kies Meetapparaat, kies dan het gewenste Meetapparaat uit de lijst en bevestig je keuze.

Kan ik nergens het gewenste Meetapparaat instellen.

Is dit sms veranderd of heb ik bij de installatie iets verkeerd gedaan ?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2022 aangepast
    Opties
    Heb je de knoppen en de thermostaat wel in dezelfde kamer geplaatst? Bij mij werkt in het wel zo als je beschrijft.
  • Andreplusplus
    Opties

    In mij app heet het meettoestel. Normaliter hoef je dat niet in te stellen. Alleen bij meerdere apparaten in een ruimte heb je de mogelijkheid om dat in te stellen. Het eerste apparaat dat je aan een ruimte toevoegt wordt meettoestel. Pas bij een tweede apparaat in een ruimte verschijnt de optie. Ik vermoed dan ook dat er niets aan de hand is en je niets hoeft in te stellen of aan te passen.


  • Brummen
    Opties

    Ik realiseer me nu achteraf dat ik begonnen ben met de installatie van de kranen en als laatste de slimme thermostaat.

    Maar dan nog lijkt het me dat de de optie om het Meettoestel/-apparaat aangepast zou moeten kunnen worden.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zou aanraden de installatie opnieuw te doen en dan volgens de handleiding: eerst thermostaat en dan pas de rest.

  • Andreplusplus
    Opties

    Als je eerst de knoppen installeert en daarna de thermostaat, ben ik benieuwd wat de instelling van de kamers is.

    (Bij Instellingen, kamers en apparaten, Zoneregelaar). Ik vermoed onafhankelijk.