Advies gevraagd Tado Radiatorknop werkkamer

Opties

Goedemiddag allen,

Ik zie en lees veel goede dingen over Tado. Daardoor ben ik zelf ook van plan om er 1 aan te schaffen. Alvorens wil ik graag weten of mijn idee ook in de praktijk werkt gezien de stroom van mijn olieradiator nogal wat vreet. Ik wil ivm het thuiswerken alleen mijn werkkamer verwarmen en de rest van de ruimtes niet.

Op mijn werkkamer wil ik de oude radiatorkraan vervangen voor een Theormostatitische radiatorkraan met een Tado knop. Daarbij heb ik 2 vragen;

  1. Kan ik deze gebruiken zonder een Thermostaat? Heb nu een goede eTwist in de woonkamer hangen icm een Remeha Calenta ketel.
  2. Als ik de Tado radiator op de werkkamer instel op 21 graden, wordt deze warm zonder dat de thermostaat in de woonkamer aan staat? Zo ja, hoe weet de ketel dat 'ie aan moet slaan?


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee dat gaat niet werken. Als je alleen een thermostaat knop plaatst zonder tado thermostaat zal de verwarming niet aangaan als de knop warmte vraagt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En ook gaat het niet werken door alleen op je werkkamer een Tado knop te installeren. Je moet overal Tado knoppen installeren als je maar 1 ruimte wilt verwarmen en de andere niet. En de thermostaat ook vervangen, inderdaad.

  • HenriS
    Opties

    Helemaal duidelijk. Het wordt mij te duur om op 9 radiatoren een Tado knop te zetten en daarnaast ook een Thermostaat nog aan te schaffen. Ik ga opzoek naar goedkopere elektrische verwarming (Infrarood?).


    Dank Douwe en Rob.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    9 knoppen is niet persé nodig. Als er maar knoppen zitten op de ruimte met de thermostaat en de ruimte die je ook wilt regelen met Tado. Op alle andere radiatoren kun je de knoppen laten zitten die je had. Maar die kun je dan niet op afstand met Tado regelen.
    Overigens wordt IR verwarming niet aanbevolen als hoofdverwarming.