Slimme functie opnieuw inleren

Opties

We gebruiken Tado al enkele jaren voor zowel onze vloerverwarming beneden als radiatoren boven. Tot voor kort stond de watertemperatuur op de C.V. Ingesteld op 60 graden. Gisteren heb ik de watertemperatuur teruggebracht naar 40 graden om te zien of hij het daarmee ook red.

Als ik het goed begrijp “leert” Tado hoeveel er verwarmd moet worden. Hoe zorg ik ervoor dat Tado opnieuw gaat “leren” hoeveel/wanneer er verwarmd moet worden? Dit zal met een lagere watertemperatuur namelijk anders zijn dan voorheen.

Vooralsnog zie ik geen optie om dit te resetten.

Alvast bedankt!

Reacties

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Los van het feit dat ik her en der lees dat het leren niet heel goed gaat, zou ik verwachten dat de Tado constant bezig is met leren, net als mijn Honeywell Chronotherm IV vroeger.

    Wellicht dat iemand van Tado hier op kan reageren?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als er al een leerfunctie is (ik heb hem daar nooit op kunnen betrappen, ook bijv bij de "vroege start") dan kun je die zeker niet als klant/gebruiker resetten. Dat zou de servicedesk dan voor je moeten doen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er wordt op dit forum wel gezegd dat de Tado thermostaat de watertemperatuur regelt, en dat de helpdesk die temperatuur instelling kan aanpassen. Of dit zo is weet ik niet uit ervaring, zeker omdat ik de temperatuur op de cv ketel zelf kan regelen. . Maar het zou kunnen zijn dat Tado zelf rekening houdt met die instelling bijvoorbeeld bij het bepalen van de hoeveelheid benodigde warmteafgifte. In dat geval is een aanpassing van de Tado thermostaat zinvol.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja bij mij worden er een paar verschillende watertemperaturen gebruikt afhankelijk van 1, 2 of 3 kringeltjes bij de temperatuur. Dat is het "percentage verwarming" wat dat aanstuurt. Maar of ie dat ook "leert" betwijfel ik.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2022 aangepast
    Opties
    Ik heb ook nogal wat last van overshoot op het regelgedrag. Is daar wat aan in te stellen bij Tado? Zou eigenlijk per ruimte de regelsnelheid in willen stellen. Kan dat ool op de ketel doen, maar dan geldt het voor iedere ruimte. Of moet ik met de voetventielen gaan spelen om het bij te stellen