Niet Thuis Gebied vergroten

Opties

Het zou handig zijn het 'Niet Thuisgebied' te vergroten naar minimaal 20 km. Wij wonen in een stadje met vrijwel geen winkels. Boodschappen doen we vaak op een afstand van 20 km in een grote stad. Veel familiebezoek is ook op grotere afstand. Als we dan naar huis rijden gaat de verwarming pas bij binnenkomst woonplaats aan. Dan zijn we in 2 minuten thuis en is het koud binnen. Als we een weekje weg zijn begint de ketel pas 2 minuten voor thuiskomst te branden. De temperatuur is gedaald tot 15 graden, dat krijgt TADO niet op 19 graden in die tijd.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja dat is het nadeel van die automatische afwezigheid detectie: het houdt nergens rekening mee.

    Er zou een zelflerend gedrag achter moeten zitten wat leert hoe lang het nog duurt voor je thuis bent als je op een bepaalde afstand bent, liefst ook verschillend per richting en per tijd. En: als ie ziet dat je veel langzamer beweegt dan normaal, de verwarming nog even uit laten.

    Maar "slimme" functies van Tado zijn helaas meestal niet zooo slim. Handmatig aan/afwezig instellen werkt dan beter, dan weet je zelf wat je doet (maar moet je er wel aan denken).

  • Andreplusplus
    Opties

    En dit is weer zo’n kletsantwoord. Bij Geolocatie kun je het ‘Woongebied’ instellen. Dan krijg je een kaart met een straal te zien (standaard 400m) en dat kun je vergroten tot zo’n 3,3 km. (Weer zo’n rare tado beperking - waarom niet ‘onbeperkt’?)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou jij mag het een kletsantwoord vinden, maar ik woon hier vlakbij de afrit van de snelweg en als ik over de snelweg aan kom rijden dan leg ik die afstand in 5 keer minder tijd af dan als ik vanuit de stad kom, dus de richting is wel degelijk belangrijk. Het woongebied zou geen cirkel moeten zijn.

    Maar goed in beide gevallen heb je er niks aan als het om de "opwarmtijd" gaat, tenzij je lopend bent. Ik denk dat je dit woongebied meer moet zien in de zin dat je verwarming uit gaat als je "van huis" bent maar niet als het alleen voor een boodschapje is. Het is niet geschikt om de verwarming op tijd aan te zetten als je op huis aan komt zodanig dat het dan al lekker warm is.