Cv werkte goed, opeens niet meer. Ketel blijft branden

Opties

Sinds een jaar of twee heb ik een tado slimme thermostaat aangesloten op een Vaillant ecotec plus.

Bedraad aangesloten op de E-bus +/-. Geen opentherm aanwezig.

Sinds een week viel het mij op dat de ingestelde temperatuur steeds later werd bereikt dan ingesteld.

Sinds afgelopen zondag, blijft de ketel branden. Woonkamer op een heerlijke 25graden. Gasrekening naar de maan. Installateur geweest en ketel is in orde. Geen driewegklep problemen oid, zoals je veel vindt op het interweb.

De woning uit Tado verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nieuwe batterijen.

Na eindeloos gechat met een waardeloze chat ondersteuning van Tado, dan nu maar dit kanaal proberen. Via de chat alle stappen doorlopen. Tado gereset. Opnieuw ingesteld op D07.

Nog steeds blijft de ketel het huis verwarmen naar tropische waarden.

Nu de 24V bus uit de ketel zodat we wel warm water hebben, maar geen verwarming.

Tado geopend en geen verbranding op de printplaat zichtbaar.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nu nog kan doen en controleren. Ik heb via de chat meerdere malen gevraagd of we kunnen uitsluiten dat de Tado defect is, maar krijg hier geen antwoord op. De ondersteuner van Tado geeft aan mijn probleem door te zetten en dat er via de mail contact met mij wordt opgenomen, dit is nog steeds niet gebeurd.

Iemand nog suggesties?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    november 2022 aangepast
    Opties
    Originele thermostaat weer aansluiten en kijken of het probleem daarmee is opgelost. Zo nee, dan is er toch iets met de ketel aan de hand, zo ja, dan de Tado in de prullenbak werpen
  • Hoi Douwe, dank je wel voor je reactie. Eenvoudige oplossing maar niet helemaal volledig denk.

    Een oude analoge thermostaat en een nieuwe digitale thermostaat zijn verschillend aangesloten op de ketel. Ook daar kan een verschil in zitten. Denk ik.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar je gaat toch niet vertellen dat je bij je Vaillant Ecotech plus oorspronkelijk een oude aan/uit thermostaat had en die pas toen je Tado had overgezet hebt naar Ebus?

    Zo werkt dat normaal gesproken niet, als er een nieuwe ketel wordt geinstalleerd dan zet de installateur daar standaard de bijbehorende modulerende thermostaat bij en die ga je dan later evt vervangen door een Tado.

  • Andreplusplus
    Opties
    @BBesamusca inderdaad omgeschakeld van on/off naar tado modulerend?
    Maar ja, tado heeft 2 jaar goed gewerkt, ik neem aan dat er recent niets is veranderd.
    Dan kan ik alleen concluderen dat er iets stuk is. Ik weet niet of de installateur ook de elektronica van de ketel heeft gecheckt. Maar grote kans dat de tado kaduuk is.
  • Heb hier precies het zelfde probleem met de zelfde cv-ketel. Bij mij begonnen de problemen met het aanschaffen van een nieuwe internet provider. Ook hier geen oplossing gevonden.