Tado Customer Support

Opties

Wat zijn de ervaringen met Tado Customer support?

Ik vind de support persoonlijk dramatisch en vraag me af of dat de algemene tendens is.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik vind het geweldig. 2x echt nodig gehad, 's avonds vrasg gesteld via chat, volgende morgen geregeld.
  • jcouzy
    Opties

    Ik heb al een case lopen sinds eind oktober, een slimme thermostaatknop die continue blijft kalibreren en de batterijen leeg trekt. Kortom, een defecte knop dus. Al 10 dagen blijft het angstig stil vanuit Tado. Ik heb al op dag 1 waarop ik het probleem aanmeldde duidelijke informatie verstrekt. Ik moest opnieuw het probleem omschrijven, foto's en fimpljes sturen, bewijs dat ik nieuwe batterijen gebruikt had, etc. etc. etc. etc.

    Toen men echt niets meer kon vragen, werd de case doorgezet naar "the right department". Tot op heden nog niets gehoord dus van "the right department".....

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is een standaard gedrag van supportdesken (niet specifiek Tado): de klant uitputten met vragen om meer informatie tot die het opgeeft. Dit dient als filter/trechter voor de afdeling die het moet oplossen, en die is in dit geval kennelijk overbelast. Niet heel raar nu we weer in de weken zitten dat de mensen opmerken dat hun verwarming niet goed werkt, in de zomer hoor je niemand klagen natuurlijk.

  • Andreplusplus
    Opties
    Nee, dat dient om niet op basis van (verkeerde) aannames of onjuiste informatie een advies te geven. Basis van foutopsporing: neem niets aan en check alles. Als HTS-E-er zou je dat toch moeten weten.🙃😉
  • Ook ik ben inmiddels 6 dagen vrijwel fulltime bezig om reactie te krijgen van de helpdesk. Soms antwoordt er iemand (Brithney, Alexander, Joey, Mark), er worden wat standaard adviezen gegeven, ik moet voor de zoveelste keer alles verwijderen en opnieuw beginnen, foto's opsturen etc. - en dat terwijl ze zelf een instelling moeten veranderen, omdat het systeem zo is beveiligd dat ik dat niet kan. Als ik geweten had dat dit bedrijf zó slecht communiceert en zulke ondeskundige helpdeskmedewerkers heeft, was ik hier nooit aan begonnen. Afhankelijkheid van een bedrijf is al niet fijn, maar als je een paar honderd euro hebt betaald en blijft zitten met iets wat niet goed werkt omdat je zelf de juiste instelling niet kan activeren, dan maakt dat in ieder geval mij razend. :-(

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is inderdaad te idioot om waar te zijn dat je alle instelwerk via de helpdesk moet doen ipv dat je zelf de tools krijgt om dat te doen. Heel aarzelend hebben ze nu de maximale aanvoertemperatuur instelling in een "pro app" gezet, maar ik vind dat je gewoon alles via de webapp zelf moet kunnen instellen. En ZEKER moet je kunnen zien hoe de instellingen allemaal staan.

  • MS1973
    Opties

    Het is echt heel slecht

    Defecte bridge hier; een DOA.

    Nu had ik ook een 2e set voor iemand anders gekocht; die werkt zonder problemen.

    Maar telkens een reactie na anderhalve werkdag met hetzelfde riedeltje terwijl ik bij het aanmelden al aangegeven heb de checklists te hebben doorlopen.

    inmiddels 3 weken verder en nog geen zicht op vervanging


    HULDE!

  • Andreplusplus
    Opties

    Defecte bridge ruil je toch gewoon om bij waar je hem gekocht hebt? Ik zou geen week eraan besteden laat staan 3.

  • MS1973
    Opties

    De route via Tado zou korter moeten zijn; niet langer

    Het gaat hier over de geleverde support op hun product en niet over de dozenschuivers.


    leverancier was aanbieding en heeft geen voorraad meer.

    Einddoel is een werkend product en niet mijn geld retour.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou het is in principe wel zo dat als je een apparaat hebt wat niet werkt (DOA) je dan in de eerste plaats bij de leverancier moet zijn, niet bij de fabrikant. Tenzij de fabrikant tevens leverancier is natuurlijk (ik heb zelf mijn Tado direct bij hun besteld).

  • Chris2
    Opties

    Heb ik nu ook. Is gestart na installeren van 3 nieuwe knoppen. De calibrerende knop is er een die reeds 3 jaar goed gewerkt heeft. Hoe is het bij jou opgelost?

  • jcouzy
    Opties

    Ik heb uiteindelijk binnen garantie een nieuwe knop toegestuurd gekregen en daarmee was het probleem opgelost.