w.Intercom = i;Gebruik thermostaat zonder internet? — tado° Community

Gebruik thermostaat zonder internet?

Ik heb een nieuwe woning waarbij ik nog geen internet heb. De huidige thermostaat is er door de verkopende partij afgehaald en geen oude terug gehangen, helaas.

Ik wil voor nu de tado met de bedrade Slimme thermostaat vast installeren, zodat ik met 'oude' knoppen van de radiator in ieder geval kan controleren of de verwarming het doet.

Weet iemand of dit mogelijk is of moet je persee internet hebben om (alleen) de slimme thermostaat aan te sluiten?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nee dat is niet mogelijk. Je hebt internet nodig om de boel aan de gang te krijgen.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is met de hele boel naar een plek te gaan waar je wel internet hebt en het daar te configureren.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    november 2022 aangepast
    Flauwekul. Je kan prima zonder internet de thermostaat instellen met de installateurshandleing en aansluiten op de cv ketel.

Overigens is er dus iets misgegaan bij de sleuteloverdracht - de verkoper moet aantonen dat de woning bewoonbaar is, o.a door te laten zien dat er warm water uit de kraan komt en de CV compleet is. Daar zou ik de makelaar en verkoper nog wel even op aanspreken en ern claim neerleggen.