Na installeren thermostaat blijft de ketel verwarmen terwijl de thermostaat afschakeld.

Opties

Na de installatie volgens de instructies zegt de thermostaat dat hij stopt met verwarmen. Maar de ketel blijft verwarmen. Het is nu 22,3 gr en blijft oplopen. Inmiddels Toon weer terug gehangen. Wil dus graag hulp. Mijn verwarmings monteur komt er ook niet meer uit. Het betreft een Intergas Kompakt HRE ketel en er zat een Toon thermostaat aan gekoppeld. ( die ik dus nu weer heb terug gehangen. Het leek wel een sauna in de kamer ).

Iemand enig idee?

In de chat reageerde Tado niet.

Alvast bedankt.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je een Toon had dan zit er, waarschijnlijk vlak bij de ketel, een voedingskastje wat je moet verwijderen en dan de draad uit de ketel met die naar de thermostaat moet verbinden.

  • BiBiH
    Opties

    Dat is al gebeurd. Dat gaf de instalatiehandleiding ook aan. Maar bedankt voor de tip.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als het een oude Toon was ga dan naar https://tado.com/start en doe alsof je een Honeywell T87M Round Modulation hebt, en sluit de boel dan aan zoals de wizard aangeeft. Dan werkt het.

  • BiBiH
    Opties

    Ok. Bedankt voor de tip. Ga ik uitproberen

  • BiBiH
    Opties

    Inmiddels geïnstalleerd alsof het een Honeywell T87M Round Modulation is. En nu werkt het naar behoren.

    Bedankt voor het mee denken