Geo locatie per gezinslid

Onze dochter vergeten nu wel eens de verwarming uit te zetten van een kamer als ze buitens huis gaan. Het zou erg mooi zijn als de Geo locatie per gezinslid ingesteld kan worden. Ik lees berichten uit 2018 waarin deze vraag al door een andere gebruiker wordt gesteld. Tado geeft aan dat deze optie hoge prioriteit heeft? Zijn nu 4 jaar verder, maar volgens mij is de optie er nog niet niet?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Inderdaad. En die lijst van klantwensen met hun prioriteit is er ook niet meer.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭

    Je kunt het zelf oplossen met een domotica systeem zoals Domoticz of Home assistant en dan de verwarming uitzetten als ze niet thuis is.

  • Ik zou dit ook graag willen, dat je per ruimte aan kan geven welke telefoon thuis moet zijn om de verwarming aan te zetten.

    Voorbeeld: De kamer van mijn zoon hoeft alleen te verwarmen als hij thuis is.

    @Jan_nl is dat met Home assistant te doen? Kan je me wat tips geven?

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭

    Ik ken homeassistant vooral van horen zeggen, ik gebruik zelf Domoticz en heb de controle of iemand thuis is er ooit zelf ingeknutseld (op basis van wifi en bluetooth) omdat de standaard niet goed werkte.

    Ik zou eens op het/een forum van Homeassistant kijken/vragen (of op tweakers)