Thermostaat temperatuur blijft hangen

Opties
Hi all,

Ik heb de draadloze slimme thermostaat (zonder radiatorknoppen) bij de koop van mijn huis gekregen. Nu hebben we het probleem dat de thermostaat soms geen verandering in temperatuur meet totdat je de thermostaat handmatig reset.
Vanmiddag heeft bv de temperatuur een aantal uur lang consistent op 19.3 gestaan volgens tado, maar na resetten was het 17.9. En dat kwam ook meer overeen met de gevoelstemperatuur.
Het gebeurd dus soms dat de verwarming niet aan gaat of juist aan blijft door de verkeerde temperatuur. Laatst gaf de thermostaat aan dat het 17 graden was met een target temp van 19. Uiteindelijk was het 23 graden binnen!

Heeft iemand ervaring met dit probleem en evt een oplossing?

Dank!

Beste Antwoord

  • VoltaK
    VoltaK
    Antwoord ✓
    Opties

    Ik heb de oplossing gevonden, voor als anderen hier ook tegenaan lopen:

    Na het vervangen van de batterijen, werkt het allemaal weer naar behoren. Ondanks dat de app aangaf dat het device goede connectie en goede batterijen had.


    Aangezien het alternatief was een nieuw apparaat kopen, ben ik toch maar van alles gaan proberen, en dat heeft gewerkt!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Lees je die temperatuur dan op de thermostaat zelf af of op afstand (app of website)?

  • VoltaK
    Opties
    Goeie vraag! Beide laten dezelfde temperatuur zien, dus daar zit geen verschil in.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok dus iets met de draadloze verbinding cq bridge is het in ieder geval niet.

    Je hebt toch niet een temperatuurcompensatie ingesteld?

  • VoltaK
    Opties
    Zo'n offset bedoel je? Nee, en dan neem ik aan dat ook met een offset de temperatuur zou moeten fluctueren omdat het dan + of - zoveel graad bij de gemeten temp doet, en nu is het gewoon een flatline. Alsof de sensor stopt met meten en de laatstgemeten temperatuur aan houdt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik raad je aan er mee naar de servicedesk te gaan (chat doen). Er is wellicht wat defect ofzo.

  • VoltaK
    Opties
    Ja, heb ik inderdaad ook gedaan, maar helaas maak ik geen aanspraak op garantie omdat ik geen factuur heb (thermostaat zat bij koop van huis). Dus het enige wat zij aangeven is dat ik dan maar een nieuwe moet kopen.
    Ik hoopte dat wellicht iemand dit wel zou herkennen en tips had!
    Gister wel de batterijen nog vervangen ondanks dat ze niet aangaven leeg te zijn.
    En ik ga denk ik vandaag alles deinstalleren en opnieuw aansluiten.
    Laatste poging :)
    Dank voor het meedenken!