Tado verwarmt de verkeerde kamer, vloerverwarming staat de hele nacht te loeien.

Opties

We hebben nu een klein jaartje Tado in huis met de volgende opzet:

  • BG: Vloerverwarming in woonkamer en gang, waar de thermostaat in de woonkamer is vervangen met de Slimme thermostaat. Vloerverwarming heeft een zoneklep.
  • 1e verdieping: 3 kamers, waarvan 2 vervangen met een slimme radiatorknop en nog een "domme thermostaat" die zowel de 1e als 2e aanstuurt. Deze staat standaard op 20 graden zodat de tado radiatorknoppen het overnemen.
  • 2e verdieping: 2 slaapkamers, waarvan 1 vervangen met een slimme radiatorknop (hoofdslaapkamer) en de ander niet. Die staat ook standaard uit.
  • CV ketel staat op de 2e met een zoneklep die de leidingen naar de 1e en 2e kan afsluiten afhankelijk of de thermostaat dat aangeeft. Gezien we die altijd op 20 graden hebben staan is die altijd open (volgens mij).

De kamers waar de radiatorknop vervangen zijn, zijn ook de kamers die gebruikt worden. In de andere kamers staan de radiatoren uit.

Nou is het de afgelopen nachten vrij koud geweest, en de hoofdslaapkamer op de 2e moest verwarmt worden. Deze is echter niet aangegaan en in plaats daarvan heeft de vloerverwarming op de BG de hele nacht staan loeien.

Als ik alles op vorstbeveiliging zet en enkel de hoofdslaapkamer aanzet dan gaat ook (weer) de vloerverwarming aan.

Ik kan helaas niet achterhalen waar dit mis gaat en hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk niet wat "wij" op afstand dat voor jou kunnen oplossen, ik raad je aan de servicedesk te raadplegen want die kunnen de configuratie meekijken.

  • Andreplusplus
    Opties
    Hoe wordt de zoneklep van de vvw aangestuurd?