Tado v3 communiceren met vailliant ectotec plus ,VCW 346/5-5 (E-BE) R6

Opties


Beste mensen, 

Kan iemand mij verder helpen met het volgende probleem:

Ik heb een tado thermostaat v3 en wil deze laten communiceren met mijn vailliant ectotec plus ,VCW 346/5-5 (E-BE) R6

Ik heb de blauwe en zwarte kabel op de thermostaat bij + en - aangesloten.

De ketel blijft continue door verwarmen. Ik meet 21,4 Vdc op de klemmen in de woonkamer. 

Ik heb volgends de instructie van Tado app de thermostaat aangesloten


Graag hulp gevraagd


Bedankt


Mvg 

Rokan

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    @Rokan wat je gefotografeerd hebt in de woonkamer lijkt niet op een tado thermostaat?
  • Rokan
    Opties

    Dit is de Vaillant klemmen, daarna heb ik los gemaakt en de twee draden op de plus en min klemmen van Tado aangesloten

  • Rokan
    Opties

    Is het mogelijk Tado Helpdesck via telefoon contacteren? Zo ja op welk telefoon nr. In BE

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als eindgebruiker niet, nee. Ze hebben alleen een telefoonnummer voor professionele installateurs.

    Als consument moet je de chat gebruiken...

  • Andreplusplus
    Opties

    Heb je op de ketel de bedrading juist?


  • Rokan
    Opties

    Ik de ketel bedrading niet aangepast. De eBuse op + en -; 24v overbrugt Zie foto


    U

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een Tado thermostaat moet je niet alleen aansluiten maar ook configureren. Anders kun je dit soort dingen krijgen.

    Ga naar de wizard https://tado.com/start en doorloop die helemaal, dan wordt ie geconfigureerd.

  • Rokan
    Opties

    Heb ook gedaan, geheel volgens de handleiding van Tado en op Do7 gezet, ik heb ander mogelijkheid ook geprobeerd maar zonder resultaat. De verwarming blijft doordraaien zelfs als als ik alle kamers uitzet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Misschien moet de brug bij Burner off verwijderd worden (handleiding van de ketel noemt die alleen bij aansluiten van een ‘maximaalthermostaat voor vloerverwarming’
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als jij "Heb ook gedaan, geheel volgens de handleiding van Tado en op Do7 gezet" dan heb je niet de link die ik daar noemde gebruikt, maar de "handleiding voor professionele installateurs". M.a.w. voor mensen met ervaring.

  • Rokan
    Opties
    De link opende de site niet ik krijg een error.
    Ik heb Tado thermostaat aangesloten op 24v, en de configuratie R01, het werkt nu
  • Andreplusplus
    Opties
    @Rokan zonde, want je ketel moduleert nu niet, en dat levert hoger gasverbruik.
    probeer het nog eens zou ik zeggen, de link is https://www.tado.com/nl-nl/start (maar via tado.com/start kom je er ook)
  • Tadomado
    Opties

    Twee draden van bus van je ketel sluit aan ebus van Tado.

    Tado thermostat is kapot als je geen reactie zie van je ketel.