2 huiskamers + 1 Nefit Ecomline HR excellence ketel + tado = succes?

Opties
Ik overweeg de aanschaf van een tado systeem voor een vrij specifieke situatie. Hopelijk kan iemand mij helpen om te bepalen of de set-up die ik in gedachten heb daadwerkelijk gaat werken, ook met deze specifieke ketel.

HUIDIGE SITUATIE
* 1 huis
* achter de voordeur een gescheiden beneden en bovenwoning
* 1 Nefit Ecomline HR Excellent ketel, in de gedeelde gang
* 1 Honeywell chronoterm IV klokthermostaat, ook in diezelfde gang
* diverse radiatoren in huis, ook op de gang in de buurt van de thermostaat
* 1 convectorput in de benedenwoning (met een draaiknop op de muur, details weet ik even niet)

DOEL
Verhogen cv gebruiksgemak voor beide bewoners en efficienter energie verbruik.

VERBETERIDEE
We overwegen het volgende

* oude honeywell thermostaat de deur uit
* 1 tado draadloze starterskit, ontvanger op de nefit ketel aansluiten, draadloze temperatuursensor voor de ene woning
* 1 extra draadloze temperatuursensor voor de andere woning
* slimme radiatorknoppen voor de radiatoren in de huiskamer van beide woningen
* slimme radiatorknoppen voor de radiatoren van de slaapkamer van beide woningen (en eventueel ook badkamer, maar dat zijn meer details denk ik)

VRAGEN
1. Zal deze set-up werken om onze doelen te bereiken: meer CV gebruiksgemak voor de twee woningen, en minder energieverbruik?
2. Klopt de set-up, of mis ik een onderdeel, of heb ik iets teveel?
3. Werkt de tado oplossing met de Nefit Ecomline HR Excellence? Iemand ervaring? Nog extra componenten nodig?
4. Zo'n convectorput, hoe gaat die in het plaatje passen. Kan die ook aangestuurd worden door tado?

Ik ben benieuwd naar de reacties! Alvast bedankt voor de hulp.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    1 meer comfort is zeker, of het zuiniger is hangt helemaal van het stookgedrag van de bewoners af. Maar door de betere regelbaarheid is dat in potentie wel mogelijk.
    2 setup klopt. Als de configuratie met 2 thermostaten problemen geeft dan kun je aan de helpdesk vragen om dat in te stellen.
    3
    4 dat kan ook als je een Tado knop op de convector zet, en configureert met de thermostaat als temperatuur opnemer.
    Het kan zijn dat je iets moet doen aan waterzijdig inregelen.