Hoe kan ik tado het best benutten met deze setup?

Opties

Beste mensen!

Ik ben totaal geen professional maar probeer er het beste van te maken. Onze situatie is als volgt, vorig jaar heb ik in mijn huis overal vloer verwarming laten plaatsen en alle radiatoren weg gehaald.

We hebben 3 etages (begane grond (7 groeps) , 1e etage (5 groeps), zolder (3groeps)), op alle etages hebben we een apart vloerverwarming systeem (verdeler + pomp + klep), en ook per etage een apparte thermostaat die bedraad is. De CV ketel is Intergas HRE Kombi Kompact 28/24 (2011)

Op de begane grond kan alles gelijk matig verwarm worden, het is 1 open ruimte woonkamer, keuken, eethoek.

1e etage zijn 3 kamers die verwarmd worden, 2 slaap kamers en een kantoor.

Op zolder is er ook maar een ruimte die verwarmd wordt, dus hoeft ook niets speciaals aan gedaan worden.

Mijn probleem/vragen is/zijn als volgt, moet ik nu 3 tado thermostaten aanschaven om het beste uit het systeem te halen? Is het mogelijk om op de 1e etage de kamers afzonderlijk van elkaar op te warmen? Momenteel gaat het allemaal via 1 thermostaat die in de gang hangt, maar daar is het warmer dan de kamers zelf. Ik zou graag willen dat de kamers los van elkaar opgewarmd kan worden omdat er 1 kamer nauwlijks gebruikt wordt (logeer kamer) en een ander niet verwarmd hoeft te worden (kantoor). Dat laat alleen een slaapkamer over die wel verwarmd moet worden.

De reden ik ben gaan kijken naar de tado, 1) ik wil meer inzicht in hoe het huis verwarmd wordt + dit ook via een app kunnen bedienen. en 2) ik zag dat er slimme radiator knoppen zijn die afzondelijke zones(ruimtes) kan bedienen, is dat ook mogelijk voor mijn setup(vloerverwarming)?

Als er meer informatie nodig is hoort ik het graag!

Bedankt en vriedelijke groet,


ND

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties