Indeling huis vs Tado
Mijn woning bestaat uit 3 lagen:
Begane grond
Hal: radiator
Woonkeuken: vloerverwarming
1e verdieping
Woonkamer: radiator (1 tado radiatorknop)
2e verdieping
3 Slaapkamers: radiatoren (waarvan 1 radiator een tado radiatorknop heeft)
Badkamer
De slimme bedrade thermostaat hangt in de woonkamer op de 1e verdieping en zodra ik deze aanzet, wordt de vloerverwarming op de begane grond aangestuurd.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vloerverwarming in de keuken op een bepaald temperatuur komt? Want de thermostaat meet nu enkel de temperatuur op in de woonkamer (waar die dus hangt) en niet in de woonkeuken waardoor de vloerverwarming warmte blijft vragen als de radiator in de woonkamer uitstaat. Dien ik dan een draadloze temperatuursensor in de keuken te plaatsen? Kan ik hiermee de vloerverwarming bedenen?
P.s. hoe kan ik mijn profielfoto wijzigen/verwijderen op dit platform? Met geen mogelijkheid gelukt.
Begane grond
Hal: radiator
Woonkeuken: vloerverwarming
1e verdieping
Woonkamer: radiator (1 tado radiatorknop)
2e verdieping
3 Slaapkamers: radiatoren (waarvan 1 radiator een tado radiatorknop heeft)
Badkamer
De slimme bedrade thermostaat hangt in de woonkamer op de 1e verdieping en zodra ik deze aanzet, wordt de vloerverwarming op de begane grond aangestuurd.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vloerverwarming in de keuken op een bepaald temperatuur komt? Want de thermostaat meet nu enkel de temperatuur op in de woonkamer (waar die dus hangt) en niet in de woonkeuken waardoor de vloerverwarming warmte blijft vragen als de radiator in de woonkamer uitstaat. Dien ik dan een draadloze temperatuursensor in de keuken te plaatsen? Kan ik hiermee de vloerverwarming bedenen?
P.s. hoe kan ik mijn profielfoto wijzigen/verwijderen op dit platform? Met geen mogelijkheid gelukt.
0
Antwoorden
-
Heb je wel een zoneklep bij de vloerverwarming en hoe wordt die aangestuurd? Ik denk dat je een extra slimme thermostaat moet kopen voor in de keuken om die vloerverwarming aan te sturen en de temperatuur daar te meten.
0 -
Wat is een zoneklep?0
-
@Faatje Dat is een elektrisch bedienbare klep die je kan (laten) installeren en gebruiken om de heetwatertoevoer naar de vloerverwarming af te sluiten of toe te laten. Bijvoorbeeld
0