Kamer niet verwarmd na plaatsing Tado

Opties
AndreBouw
AndreBouw
november 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

hallo, ik heb dit weekend mijn ATAG One vervangen door de Wired V3+, met als ketel ATAGi36EC. Ik heb daarin de OT-LPA geplaatst en correct aangesloten. Brug geplaatst en de Tado, ingesteld op D01. In de app ook alles verbonden, dat lijkt allemaal goed ingesteld te zijn. Ik heb geen slimme radiatorknoppen, dus 1 kamer ingesteld; de woonkamer waar de thermostaat hangt.

Nu merk ik dat de kamer niet wordt verwarmd. De app en thermostaat geeft een temperatuur in de kamer aan van 15,9 graden, terwijl het volgens schema 18,5 graden moet zijn. Ik heb ook handmatig verhoogd naar 22 graden, maar alsnog blijft de kamertemperatuur 15,9. Weet iemand wat er mogelijk mis is hier? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reacties

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ik schat dat je iets verkeerd hebt aangesloten. Installatie via de app (tado.com/start) gedaan of zelf 'slim' geweest? Indien het laatste zou ik het eerste eens proberen en anders (of eerst) tado contacteren.

  • voor alle duidelijkheid foto’s. Ik zal Tado ook bellen.

  • Als ik naar Tado.com/start ga, kom ik in overzichtspagina terecht


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    je bent daar op app.tado.com. Je moet naar https://tado.com/start gaan. Als je browser daar dan meteen weer iets anders van maakt ga dan uitzoeken hoe je dat kunt voorkomen (browsers denken veel te veel mee tegenwoordig). Gebruik evt even een andere computer.

  • Het werkt nu. Ik heb het dekplaatje van de wandplaat nu eraf, ik denk dat daardoor de thermostaat beter contact maakt. Ik zie geen andere verklaring dat het nu wel werkt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Misschien moet je de ongebruikte schroefjes er even helemaal in draaien.