2 Tado's in 1 ruimte blijven hoger dan ingesteld verwarmen

Opties

In de huiskamer zijn twee Tado's, ondanks dat het schema staat ingesteld op 14, en nu zelfs 10 graden, blijven deze toch verwarmen tot minstens 17 tot 18 graden. Er is contact met de bridge en de batterijen zijn ook in goede orde. Het vreemde is dat vorig stookseizoen het prima werkte.

Ook heb ik de twee Tado's uit de ruimte gehaald en allebei als aparte knop in het systeem staan, het probleem blijft bestaan. Dat is dus zonde want ik verwarm nu structureel een ruimte te hoog dan de bedoeling is.

Ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen. Alvast vriendelijk bedankt!

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Vreemd dat dit plotseling is opgetreden. Zomaar een gedachte, een van de mogelijkheden, bij het vervangen van de batterijen is het verlengpennetje uit de adapters gevallen......?

  • Lars_J
    Opties

    De batterij is niet vervangen. Maar, mogelijk heb ik wat gevonden. De 'Handmatige bediening op het tado⁠° apparaat' stond voor die ruimte op 'tot beeindigd door gebruiker', die heb ik nu op 'tot de volgende automatische verandering gezet' Ik sluit niet uit dat de Tado knop de radiator namelijk handmatig is aangepast. Wellicht is dit het, als dat zo is zal ik het plaatsen zodat iemand anders er wellicht wat aan heeft.

    Verder werkt het systeem perfect, dit is in combinatie met een buffervat en een pelletketel, heatpipes en een ruimte met vloerverwarming.