Hulp nodig! Met 2 problemen

Opties
Hallo!

Ik heb een tado wandthermostaat en op alle radiatoren ook een tado knop.
Sinds enige tijd duurt het heel lang voordat de ingestelde temperatuur behaald wordt.
Er wordt ook niet continu op volle vermogen verwarmd tot dat de ingestelde temperatuur is bereikt.

Ik snap het dat als de temperatuur één grade minder is dan gewenste temp dat tado niet vol gas gaat verwarmen maar vaak is het 2 a 3 grade of meer en zo duurt het erg lang voor het warm is.

Daarnaast herkend tado het niet goed meer wanneer er een raam open staat. Eerst ging het goed maar nu gebeurt er niks als er een raam open staat en soms geeft tado wel raam open aan terwijl ‘t raam dicht zit.

Is er een manier om de tado thermostaten opnieuw te calibreren zonder dat je de boel helemaal opnieuw moet instellen op de app en HomeKit?

Antwoorden

  • fdmeijer
    Opties
    Ik loop tegen dezelfde problemen aan. Inderdaad sneller stoppen met verwarmen en de open/gesloten raam melding . Wat voor ketel heb je als ik mag vragen.
  • S_nderr90
    Opties
    Ik heb een Kombi Kompakt HRE 28/24 A.
    Heb net wel mijn verwarming temperatuur op de ketel verhoogd die stond wat laag op 45 grade naar 55 grade verhoogd. Helpt wel
  • fdmeijer
    Opties
    Dat is in de app bedoel je dan ? Warm water ?
  • S_nderr90
    Opties
    Nee op de ketel zelf kan je de water temperatuur aanpassen wat naar je verwarming gaat.

    https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/verwarmen-op-gas-of-hout/cv-ketel-onderhoud-en-instelling/
  • S_nderr90
    Opties
    Ik blijf toch problemen ervaren ondanks dat ik de cv water temperatuur heb verhoogd. Mijn woonkamer blijft ontzettend lang duren voordat het op temperatuur is. Ik heb het idee dat de tado niet meer vol gas de verwarming opendraait in het begin waardoor het zo lang duurt.

    Heeft iemand daar ervaring mee en een oplossing voor?
    Valt het systeem te resetten zodat het weer opnieuw inkeert zonder dat je alles moet verwijderen en opnieuw moet installeren op de app?
  • fzwerwer
    Opties
    Ik heb sinds een paar dagen precies hetzelfde. De woonkamer warmt niet verder op tot ongeveer 18 graden. Kan er een soort van reset zijn geweest. Mijn meterkast is vervangen afgelopen week, de stroom is er dus een paar uurtjes af geweest. Ben ook benieuwd of een reset mogelijk een oplossing is?! Heb overigens de aanvoer temperatuur van de ketel ook verhoogd naar 60 graden.
  • Andreplusplus
    Opties
    Die reset heet Winter 😉. Als het niet (snel)warm genoeg wordt, kan je ketel + installatie het wel aan? Heb je niet nog gewoon heel veel massa die op temperatuur moet komen?
  • fzwerwer
    Opties
    De winter had ik ook al even aan gedacht. En inderdaad heb ik in dit huis nog geen echte winter meegemaakt. Dit is het 2e jaar. De ketel moet het in principe wel aankunnen (denk ik). Heb nu als test de thermostaat op 21 gezet, nu kruipt de temperatuur wel iets omhoog 18,5 inmiddels. Het gekke is dat ik dat langzaam reageren van de temperatuur 2 weken geleden niet had. In ieder geval bedankt voor de reactie.