Draadloze ontvanger schakelt automatisch.

Opties
De draadloze ontvanger schakelt automatisch de verwarming aan alhoewel de thermostaat of het schakelschema geen warmte vraagt.

Beste Antwoord

  • Bockereyer
    Antwoord ✓
    Opties

    De installatie was wel correct gedaan maar de instelling niet. Voor alle Tado toestellen stond de draadloze ontvanger ingesteld als zoneregelaar. Eventjes gewijzigd en alles werkt perfect.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ik vermoed dat je de installatieprocedure niet goed hebt uitgevoerd. Heb je de installatie wizzard gebruikt? Zie Tado.com/start

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat je het systeem nog niet helemaal doorziet. Maar dat komt nog wel dan.

  • Het begint stilletjes aan te dagen maar de documentatie is niet altijd heel duidelijk hoe je iets moet configureren of wat je precies nodig hebt. Beetje teveel trial and error zeker als je installatie afwijkt van ketel-thermostaat-radiatoren.
  • Andreplusplus
    Opties

    We willen wel,helpen, kun je dan iets meer vertellen over je systeem en tado componenten plus instellingen? Blijkbaar heb je iets anders dan ketel+thermostaat(+ontvanger)+radiatoren?

  • Ik denk dat ik er ondertussen uit ben.
    Je kan zelf maar één zoneregelaar instellen. Tado Support zou dat na het plaatsen van extra slimme radiatorknoppen kunnen aanpassen.
    Mijn installatie heeft 3 verwarmingskringen met ieder zijn thermostaat en pomp. Bij warmtevraag van eender welke thermostaat wordt via een Tempolec MZ003 schakelmodule de bijhorende pomp en de ketel aangeschakeld. Zodra aan de warmtevraag voldaan is wordt de ketel uitgeschakeld en draait de laatst gestarte pomp nog even door om de restwarmte van de ketel af te voeren. De thermostaten schakelen alleen de NO-contacten op de MZ003. Momenteel worden 2 kringen via tado geschakeld, de 3de volgt later.