w.Intercom = i;Huis met gaskachels worden convectoren. Wat heb ik nodig? — tado° Community

Huis met gaskachels worden convectoren. Wat heb ik nodig?

Goedemiddag,

Mijn ouders krijgen aanstaande zaterdag Jaga convectoren en hier moeten zij zelf de knoppen voor regelen. Een CV ketel hadden zij al. Omdat zij voorheen het huis verwarmden met gaskachels hebben wij allemaal niet zo veel verstand van radiatoren/convectoren. Het lijkt mij handig voor ze om slimme thermostaatknoppen te hebben. Mijn vader werkt namelijk regelmatig thuis en je wil dan niet de complete woonkamer verwarmen, maar voornamelijk het kantoor.

Nu snap ik toch niet helemaal wat je precies nodig hebt. Kun je in principe als je i.p.v. thermostaatknoppen slimme thermostaatknoppen op de convectoren plaatst de temperatuur per kamer/convector instellen of heb je sowieso een internetbridge nodig? En wat is de meer waarde van een bedrade of draadloze thermostaat? Ik kan op de site niet helemaal duidelijk worden waarom je welk product gebruikt, aangezien ze nu nog niks hebben.

Kan iemand mij hier uitleg over geven?

Groeten,

Rianne

Reacties

• Herres
    Herres ✭✭✭

Tado heeft altijd een internet bridge nodig om te kunnen werken. En als je ook de cv ketel aan en uit wilt zetten den heb je een bedrade thermostaat nodig óf een draadloze ontvanger plus een draadloze thermostaat.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ook moet je bekijken of de plek waar de kranen gemonteerd worden wel goed de ruimtetemperatuur kan meten. Als de kranen "ingebouwd" komen te zitten (in een put of ombouw) of als ze "op de tocht" zitten dan heb je ook nog per ruimte een "draadloze temperatuurvoeler" nodig (behalve in de ruimte waar de slimme thermostaat zit).