Status CV ketel weergeven in app

Opties

Ben pas nieuw hier en een ding valt meteen op.

Ik mis eigenlijk een indicatie in de app;

- Wanneer is/wordt gestookt (brander aan logo)

- wanneer wordt er gepompt (radiator logo)

waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan met de zoek functie niets vinden.

8
8 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het forum is inderdaad vrij slecht. Maar ja dat kopen ze extern in dus waarschijnlijk niet veel aan te doen.

    Er is wel een indicatie of er gestookt wordt, maar dat kun je helaas niet op het startscherm zien, dan moet je de betreffende kamer openen en dan heel goed kijken: van de 3 kringeltjes zijn er 0-3 een net iets andere kleur en die geven aan hoe hard er gestookt wordt.

  • Pijl
    Opties

    Lijkt mij toch wel mogelijk dat via de OpenTherm de logos die op de ketel te zien zijn om die in de app te implementeren.

    Via mijn vorige app (homewizard}, was het wel te zien, zelfs met de keteltemperatuur op het moment van verwarmen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zou wel kunnen maar Tado doet dat niet.

  • Tado_Ace
    Tado_Ace
    november 2022 aangepast
    Opties

    Ik ben het eens met @Pijl

    Ik zou het prettig vinden dat ik kan zien wat de CV ketel aan het doen is: Tapwater verwarmen, Verwarmingswater verwarmen, is de pomp aan of uit.

    Ik zou het nog mooier vinden als ik de Cv even uit kan schakelen.

    Bijvoorbeeld uit gedurende 15 minuten.


    EDIT

    Ik gebruik Domoticz. In Domoticz kan je zien of de verwarming aan staat in een vertrek. (lees: kan je zien of de ketel brandt)

  • Pijl
    Opties

    @Tado_Ace

    De door u geschetste "Ik zou het prettig vinden dat ik kan zien wat de CV ketel aan het doen is: Tapwater verwarmen, Verwarmingswater verwarmen, is de pomp aan of uit", is eigenlijk precies zoals ik het had moeten verwoorden 😇

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ik lees het net pas, maar de slingertjes in de app hebben totaal geen relatie met hoe hard de ketel evt stookt. Die geven alleen aan hoe veel warmte een kamer wil en wellicht hoe ver de knop openstaat.

    Voorbeeld: In mijn bijkeuken heb ik een knop die niet de ketel aanstuurt maar meeloopt. Vanaf dat het daar te koud is, zie ik 3 slingertjes en in de app bovendien de melding dat er 100% verwarmd wordt. Dit terwijl de ketel gewoon uit is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja in dat geval klopt dat wel. Maar als je een kamer hebt die wel de ketel aanstuurt dan kun je er wel wat aan zien.

    Neemt niet weg dat een detailweergave wat de ketel aan het doen is, liefst op het overzicht scherm, heel gewenst is.

    Gaan ze niet doen, want volgens Tado moeten alle functies werken met alle configuraties, dus zolang er nog mensen zijn die aan/uit gebruiken kan dit er niet in gebouwd worden. Ik heb zelfs wel Tado mensen zien schrijven dat de meerderheid aan/uit gebruikt, nou dat is ofwel een situatie in het buitenland ofwel het gevolg van de manier waarop ze de installatie doen (als bestaande thermostaat aan/uit dan de Tado ook), want ik weet zeker dat in Nederland het overgrote deel van de huizen een HR ketel heeft met mogelijkheid van modulatie.