Remeha Calenta 40c reageert niet op signaal van draadloze Tado

Opties

Beste,

We hebben recent een nieuwe Remeha Calenta 40C en de tado° Slimme Thermostaat V3+ Starterskit - Draadloze variant aangeschaft. We hebben de volledige handleiding doorgenomen en alles correct aangesloten. De display van de Remeha Calenta 40c toont aan dat hij de Tado vindt en de huidige kamertemperatuur en gewenste temperatuur registreert (zie foto).

Maar de CV reageert niet op de Tado thermostaat. De ketel gaat in kookpunt en valt dan uit.

We hebben alle radiatoren ontlucht maar opnieuw hetzelfde probleem.

Kan er iemand ons helpen?

Alvast bedankt,

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    begint eentonig te worden voor dit soort vragen: ga naar


  • ArthurB
    Opties

    He Andreplusplus, merci voor een algemene link te sturen. Ik wou gewoon een antwoord weten op bovenstaande vraag.

  • Andreplusplus
    Opties

    Is geen algemene link, maar dé manier om e.e.a. goed te installeren. Maar als je liever geen hulp hebt, ook goed.

  • GerbenH
    Opties

    beste Andreplusplus. Dank voor het delen van de link. Deze link is helaas een algemene link.

    Ik heb hetzelfde probleem en kan de oplossing helaas nog niet vinden.


    Alles aangesloten conform de stappen die aangegeven zijn in de app tijdens de installatie. Toch gaat er iets niet goed, wellicht zie ik iets over het hoofd bij de instellingen in de Tado of de ketel.


    Oude setting; iSense vaste thermostaat (aangesloten op +/-,) ketel Remeha 40c (aangesloten op OT)

    Nieuwe setting: Draadloze Tado, de senor en de app praten met de reciever. De reciever aangesloten op +/-. De ketel aangesloten op OT (zie foto, rood/blauw)


    Deze reciever schakeld zodra de draadloze thermostaat of de app wordt bediend, dat lijkt dus te werken. De ketel slaat alleen niet aan.


    Ik ben ten einde raad en weet echt niet wat ik verkeerd doe.


    Groet Gerben


  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als de receiver schakelt, lijkt het mij dat deze in relais mode staat. Je moet de wizard via de app starten om e.e.a goed in te stellen in de thermostaat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad. En als je niet tevreden bent met de antwoorden die je hier krijgt, moet je de Tado servicedesk benaderen.

    Denk er aan: wij hier zijn NIET Tado. Dit is een forum van medegebruikers, die het wel werkend gekregen hebben.

    Onze ervaring is dat het eigenlijk altijd werkt als je naar https://tado.com/start gaat en zorgvuldig alle stappen volgt.

    Werkt dat bij jou niet, benader dan de servicedesk (via chat op de tado.com website).

  • Andreplusplus
    Opties

    Heb je de ketel gereset of op zijn minst uit en weer aan gezet? Zijn er storingscodes te zien?