Douche wordt niet meer heet

Opties
Beste, sinds gisteren de Tado geïnstalleerd via opentherm op een remeha avanta 28c. Werkt goed! Ik beheer ook het warmwater via de app, heb de ketel op instelling regelaar afhankelijk gezet en de temperatuur in de app op 65. Nu lijkt dit voor de kraan perfect te werken echter wat opvalt is dat de douche niet meer zo heet wordt als voor de installatie.

Kan het zijn dat door de wijze waarop Tado de ketel aanstuurt de capaciteit voor de douche niet meer volledig aanwezig is? Danwel door de warmwater aansturing of wellicht dat de Tado een hogere aanvoer van het verwarmings water vraagt oid waardoor er te weinig vermogen over blijft voor de douche?

Iemand tips wat ik kan proberen om de douche temperatuur weer hoger te krijgen? Bedankt!!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    65 graden lijkt me heet zat voor een douche. maar probeer hem eens op 55 te zetten en kijk eens of dat scheelt.

    ook kan het een goed idee zijn om eens op de ketel te kijken als de douche aan staat, meestal staat daar dan wel de temperatuur op die het water heeft (eerst even kort die 65 die je ingesteld hebt en daarna de echte temperatuur).

  • Andreplusplus
    Opties
    En als je heet water tapt, geven de meeste ketels (zo niet alle) daar voorrang aan en wordt de CV tijdelijk niet van heet water voorzien. Heet tapwater leveren vraagt veel meer energie dan CV.
    Ik zie niet in dat tado hier invloed heeft, tenzij je een schema hebt voor warm water met variabele temperaturen per tijdsblok
  • Ik vind het ook frappant maar de timing is erg opmerkelijk. Het verschil is ook echt merkbaar, waar de douche eerder zo heet kon worden op max stand dat ik het niet te doen vond is hij nu op z’n heetst echt net comfortabel warm maar niet meer heet te krijgen.

    Kan de wijziging van eco stand naar regelaar stand hier dan invloed op hebben? Dat is de enige setting in de ketel die is veranderd.