Thuis/Afwezig etc. via thermostaat

Opties
Bij ons is het zo dat we ook wel eens bezoek hebben en zelf niet aanwezig zijn. Het zou handig zijn als dan aanwezig modes via de thermostaat weer in te schakelen valt. Ook indien je mobiel leeg zou zijn kan dit van pas komen.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt gewoon via de thermostaat je gewenste temperatuur instellen
  • RudmerW
    RudmerW
    november 2022 aangepast
    Opties
    Ja dat klopt, maar al mijn andere ruimtes dan? Ik wil gewoon dat ik aan kan geven dat het schema in huis weer gestart kan worden.
    Eventueel een andere optie zou ook een tijdelijke toegang tot de tado app kunnen zijn. Wat ook wel gedaan wordt met elektronische sloten.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je op de thermostaat de temperatuur heel ver naar beneden doet dan gaat ie op een gegeven moment in "afwezig" status. Je ziet dan het lopende mannetje. Doe je hem weer omhoog dan kun je de temperatuur weer instellen op een normale waarde.

  • RudmerW
    Opties
    Dat heet geen afwezig, dan is gewoon die kamer uit. Ik zou graag de functies aanwezig/afwezig behouden, maar dan bedienbaar via de thermostaat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    O inderdaad, ze hebben het veranderd! Voorheen was het altijd zo dat als je hem naar lager dan 5 graden zette, hij op "afwezig" ging. Maar nu gaat ie naar "off".

    Kennelijk een wijziging in de firmware, en dat zal wel weer "op verzoek van heel veel klanten" geweest zijn... verzoeken die we hier nooit gezien hebben. Er zit ook nog een bug in, want als ik hem op die manier OFF zet dan reageert ie daarna niet meer op het knopje om hem weer aan te kunnen doen. Gelukkig weer wel nadat ik hem remote weer hoger gezet heb...

    Dit soort gedrag moet uiteraard configureerbaar zijn door de gebruiker (bij de slimme thermostaat configuratie een keuze of je bij temp omlaag alleen die kamer of het hele huis wilt uitzetten). Maar keuzes en configureerbaarheid daar gelooft Tado helaas niet in.