Klep voor vloerverwarming

Opties
k heb vloerverwarming en radiatoren, deze worden opgewarmd via verschillende door platenwisselaars gescheiden warmwater circuits.

Mijn situatie
1 - Vloerverwarming begane grond 1 verdeler - 8 groepen. Dit is een apart water circuit. Dit aparte watercircuit ontvangt de warmte via een warmtewisselaar aangesloten op watercircuit ad 3.

2 - Vloerverwarming 1ste en 2de verdieping 1 verder - 8 groepen. Dit is een ander apart watercircuit. Dit circuit ontvangt de warmte via een warmtewisselaar aangesloten op circuit ad 3.

3 - Radiator circuit met 4 radiatoren - dit watercircuit wordt direct opgewarmd door de cv ketel. Ditzelfde watercircuit geeft de warmte aan circuit 1 en 2 door via 2 aparte warmtewisselaars.

Ik wil een thermostaatkraan met slimme radiatorknop plaatsen die als klep dienst moet doen om overbodig verwarmen van circuits te voorkomen.

Gaat onderstaande werken?

Als 1 van de slimme radiatorenknoppen een warmtevraag heeft en de ketel aan gaat en warm water levert aan de radiator, dan krijgen de vloerverwarmingcircuits nu ook warm water en gaan de vloer opwarmen.
Dat is niet de bedoeling.
Meer info over situatie hieronder.

Ik wil daarom een klep oid plaatsen.
Gaat t werken als ik een slimme tado radiatorknop met thermostaat kraan (als klep) op de aanvoer van de platenwisselaar zet, in de lus van het circuit 3 dat de platenwisselaar van circuit 1 van warm water voorziet.
Ik wil deze slimme radiatorknop dan onderdeel maken van de woonkamer groep die aangestuurd wordt door de slimme thermostaat in de woonkamer. Als de woonkamer (circuit 1) warmtevraag heeft dan moet ie de ketel aanzetten en de slimme knop open (“klep”) zetten.
Als er geen warmtevraag vanuit de woonkamer komt, maar wel van een slimme radiatorknop uit circuit 3 dan gaat de ketel aan en blijft de de door mij geplaatste “klep” dicht omdat er geen vraag uit de woonkamer komt

Antwoorden