Afstelling Tado thermostaten 1 voor de vloerverwarming en 1 voor heteluchtballon verwarming

Opties

Ik heb momenteel twee Tado therm0staten in mijn huiskamer hangen 1 voor aansturing van mijn heteluchtverwarming direct gestookt en direct bedraad en 1 voor de vloerverwarming die middels een Tado thermostaatknop de hoeveelheid water regelt welke door de vloerverwarming loopt.De pomp voor de vloerverwarming past automatisch zijn toerental hierop aan . Vraag is nu : Wat is de beste temperatuurinstellingen voor beide verwarmingsystemen om zo zuinig mogelijk te verwarmen en welk systeem is het beste te gebruiken als hoofdverwarming? Momenteel heb ik gekozen om de vloerverwarming in te stellen als basisverwarming met een aanvoertemperatuur van de CV ketel van 30 graden en een thermostaatistelling van 19 graden voor de thermostaatknop. De thermostaat voor de heteluchtverwarming staat ingesteld een gaaf lager zodat deze pas bijspringt als de vloerverwarming het niet meer aankan.

Antwoorden

  • hete ballonverwarming is wel een komische spellingcorrectie maar het is dus hete luchtverwarming!!