Tado draadloze ontvanger zet CV niet aan of uit

Opties
Hallo,
Vol enthousiasme startte ik vanmorgen met de installatie van mijn nieuwe Tado set ter vervanging van mijn Nest (met heatlink). De app configuratie gevolgd, 4 radiatorkranen en de thermostaat. Alles geïnstalleerd zonder probleem.

De draadloze ontvanger heb ik ook volgens de instructies van de app geïnstalleerd. Maar de CV (Thermomaster 2HR) reageert niet. Eerst geprobeerd met de kabels die in de nest zaten. Nadien met de nieuwe kabels van Tado. Maar doet niets. Op de ontvanger zie je de lichtjes van de aan/uit springen als ik in de app verwarming aan/uit zet. Maar de cv doet dus niets. Nu nest terug aangesloten (met de nieuwe kabels), kranen laten hangen en verwarming werkt terug. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Is er iemand die een gouden tip heeft?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heb je de voeding van de Nest wel verwijderd?

  • Andreplusplus
    Opties
    [om een of andere reden kan ik soms geen plaatjes en links plaatsen - dan maar in tekst]
    Uit de handleiding van de ketel

    6.7.4 OpenTherm thermostaat
    Voor het aansluiten van de OpenTherm thermostaat moet u het toestel spanningsloos maken. De aansluitingen voor de communicerende kamerthermostaat dienen middels het stekertje dat zich beneden het toestel tegen de bodemplaat bevindt (zie figuur 12) in het kroonsteentje gestoken te wor- den. Middels de parameterlijst (op aanvraag bij AWB verkrijg- baar, artnr. A000740372) en het 4-cijferige display kunnen de anti-pendeltijd (blokkade tijd na regelstop) de nadraaitijd (na cv-warmtevraag), en de hysterese (verschil in ̊C tussen in- en uitschakeltemperatuur bij een regelstop) worden ingesteld. Als de OpenTherm thermostaat een instelling heeft voor warm water is het raadzaam om deze op 65 ̊C te zetten.

    kroonsteentje blijkt uit fig 12 de blauw/wit en rood/witte draden te zijn.
    Daar sluit je de + en - van de ontvanger op aan. En e.e.a. moet dan op OpenTherm ingesteld staan (D01)
  • Andreplusplus
    Opties

    en nu ineens weer wel… zie rode kader


  • Shootr
    Opties
    Bedankt voor je antwoord. Volgens mij heb ik die zo aangesloten gezien de Nest op een vergelijkbare manier werkt. Behalve als die niet via openTherm werkt natuurlijk. Aan de ketel heb ik niets van instellingen gewijzigd.
  • Shootr
    Opties
    Alhoewel, die zat aangesloten op de gewone thermostaat plaatjes. Morgen eens nakijken! Bedankt alvast!
  • Ik heb ook het zelfde probleem, net mij h2 ketel. Oude thermostaat weg gehaald en tado er op aangesloten. Alles ging prefect met instaleren super makkelijk. Maar de ketel gaat niet aan. Ik hoor wel de een klik geluid bij de thermostaat als ik de temperatuur hoger zet , maar de ketel gaat niet aan. Heb de plus en min gebruikt voor aansluiting. Is dit een software probleem, moet er een update komen of zo. Help
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je "een klik geluid hoort" en "de ketel op + en - hebt aangesloten" dan is dat de reden waarom het niet werkt.

    Je moet de boel goed configureren. Gebruik https://tado.com/start op een computer en geef alles goed op.