Tado knoppen open en ketel niet aan laten slaan.

Opties

Denk alsjeblieft even met me mee.

Ons huis is wel geïsoleerd, maar niet goed geïsoleerd. Wegens de hoge energieprijzen wonen we overdag in de keuken en alleen 's avonds in de kamer. De kamer wordt vanaf 18 uur verwarmd. Binnenkort krijgen we een warmtepomp.

Ik wil graag dat de kamer op temperatuur komt (voorverwarmen) door het water dat de warmtepomp rondpompt, maar dan zonder dat de ketel gaat bijstoken en zonder dat de temperatuur met de tado thermostaten ingesteld wordt.

Kortom, ik wil de Tado thermostaatkranen in de kamer opendraaien zonder dat de CV installatie het signaal krijgt dat er gestookt moet worden.

Vertel me: is dit een beetje logisch gedacht? Ik hoor graag commentaar.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Helaas doet Tado altijd als er in een kamer geen warmtevraag is de betreffende knop dicht. Er is al vaak gevraagd om aanpassingen om daar anders mee om te gaan maar daar heeft Tado nooit wat mee gedaan.

  • Freek123
    Opties
    niet goed geïsoleerd en straks een warmtepomp ?? Niet beter om eerst de isolatie op orde te brengen ? Kost, zeker met koude, alsnog een bak electra (en evt gas bij hybride)
  • Andreplusplus
    Opties

    Helemaal eens met @Freek123 ! Een warmtepomp trekt het nooit als je niet voldoende isolatie hebt, of het moet een enorm bakbeest zijn en betaal je je alsnog scheel aan stroom.

    En ja, je kan een ruimte (in de app) met tado knoppen “onafhankelijk” instellen, dan regelen ze net als een conventionele thermostaatkraan, met het voordeel dat je er wel een schema aan kan koppelen. Ze zullen dan niet de ketel aansturen.

    (Zoneregelaar is het ding dat het verwarmingssysteem aanstuurt)

  • Tado_Ace
    Opties

    De opmerkingen van Freek en Andre snap ik.

    De situatie is bij ons zo als die is.

    Ik vraag niet om commentaar over het inzetten van de Elga Ace, maar ik vraag om antwoord op mijn vraag: Ik wil de Tado thermostaatkranen in de kamer opendraaien zonder dat de CV installatie het signaal krijgt dat er gestookt moet worden.

    Je kunt de vraag ook anders stellen: Is het mogelijk een warmtevraag te hebben waarbij je tegelijkertijd de verwarmingsketel opdracht geeft om niet te stoken.

    Wil je met me meedenken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat kan wel. Maar dan wordt er dus NOOIT meer warmte gevraagd voor die kamer.

    Andre heeft je uitgelegd hoe. En ze gaan dan dus wel dicht als de temperatuur bereikt is.

    Wat NIET kan met Tado is een opdracht geven alle kranen open te zetten zonder dat de verwarming aan gaat. Daarom zit die kromme knop "maximaal verwarmen alle kamers" erin die gewoon de wenstemperatuur van alle kamers op 25 graden zet. Wat eigenlijk nooit is wat je wilt of nodig hebt.

  • Tado_Ace
    Opties

    Dank voor je antwoord Rob2.

    Je schrijft: 'Wat NIET kan met Tado is een opdracht geven alle kranen open te zetten zonder dat de verwarming aan gaat.'

    Daar draait het nou om. Ik zou graag willen dat dan de warmtepom gaat draaien en dat de ketel gewoon niks doet.

    Bij buitentemperaturen boven de 5 graden wordt het huis gewoon warm bij een watertemperatuur van 40 graden.

    Ik wil dan verhinderen dat de ketel bijspringt om het snel voor elkaar te krijgen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok. Ik zou denken dat je kunt bereiken wat je wilt op de manier die Andre beschrijft, maar als dat niet zo is dan houdt het op. Wat je daar wilt kan Tado niet, en Tado voert ook geen wijzigingen door waarvan klanten aangeven dat ze nuttig of nodig zijn.